Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان، عوامل تحقق مالیات در بودجه سال ۹۹، رشد ۱۶ درصدی آیفکس، ارزآوری ۴۵۰ میلیون دلاری قیر برای ایران، قاچاق حدود ۲/۲ میلیارد دلار کالای لوازم خانگی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه سوم بهمن ماه شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان/ دلار ۱۲۹۵۰ تومان

امروز (پنجشنبه 3 بهمن) هر گرم طلای 18 عیار 497 هزار و 100 تومان، هر انس طلا در بازارهای بین المللی 1557 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 850 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 874 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 470 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 470 هزار تومان و سکه یک گرمی 932 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، امروز (پنجشنبه 3 بهمن) در بازار آزاد ارز دلار 12 هزار و 950 تومان، یورو 14 هزار و 450 تومان، پوند 17 هزار و 787 تومان، دلار استرالیا 9264 تومان، دلار کانادا 10320 تومان، یوان چین 1967 تومان، لیر ترکیه 2288 تومان معامله می شود.

 

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه ۲ بهمن) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۹۳ هزار و ۴۰۰ تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۵۲ دلار ارزشگذاری شده است. روز گذشته در بازار سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۳۰ هزار تومان معامله می شد.

 

روز گذشته (چهارشنبه ۲ بهمن) در بازار آزاد ارز دلار ۱۲ هزار و ۹۵۳ تومان، یورو ۱۴ هزار و ۴۵۶ تومان، پوند ۱۷ هزار و ۶۱۵ تومان، درهم امارات ۳۶۹۵ تومان، دلار استرالیا ۹۲۶۵ تومان، دلار کانادا ۱۰۳۳۱ تومان، یوان چین ۱۹۶۰ تومان و لیر ترکیه ۲۲۷۵ تومان ارزشگذاری شده بود.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (پنجشنبه 3 بهمن) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۵ ارز افزایش و قیمت ۱۲ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

عوامل تحقق مالیات در بودجه سال ۹۹

هادی ترابی فر شب گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به موضوع فرار مالیاتی اختصاص داشت با اشاره به اینکه تحقق مالیات در بودجه سال ۹۹ نیاز به جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش معافیت‌های مالیاتی و گسترش پایه‌های مالیاتی دارد، گفت: این سه راهکار؛ راه رسیدن به عدد مشخص شده در بودجه است.

 

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اگر جلوی فرار مالیاتی به خوبی گرفته شود مالیات در بودجه سال ۹۹ محقق می‌شود و واقع بینانه است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی سالها است در انتظار اجرا است، گفت: اجرای طرح جامع مالیاتی می‌تواند از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

 

ترابی فر با اشاره به اینکه کاهش شفافیت مالیاتی و افزایش فساد نتیجه عدم اجرای این طرح است، گفت: برای شناسایی فرار‌های مالیاتی احتیاج به اطلاعات و همکاری نهاد‌های ذیربط است.

 

مقابله با فرار مالیاتی به معنای فشار نیست

برنامه شب گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) تیتر امشب شبکه خبر سیما به موضوع نظام مالیاتی کشور و چگونگی تحقق مالیات بودجه 99 اختصاص داشت که کارشناسان در این زمینه به ارائه توضیحاتی پرداختند و راهکارهای لازم برای تحقق این مهم را یادآور ی کردند و بر این موضوع نیز تاکید داشتند که در حال حاضر نیازمند توجه بیشتر به حوزه مالیات هستیم.

 

بنابراین گزارش، در بخش دیگری از این برنامه خبری احمد زمانی، رئیس مرکز پژوهش سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه مقابله با فرار مالیاتی به معنای فشار نیست بلکه به معنی وصول مالیات حقه است، گفت: باید به بخشی از مودیان که اطلاعات خود را ثبت نکرده اند اشراف داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه معافیت‌های مالیاتی باید شفاف شود، چون کشور ما نسبت به خیلی از کشور‌ها بیشترین معافیت‌های مالیاتی را دارد، افزود: اصلاح بعضی معافیت‌ها با معرفی پایه‌های مالیاتی نیز بخش دیگر است که باید برای افزایش و ارتقای درآمد‌های مالیاتی با هدف اینکه به تولید و سرمایه گذاری فشاری وارد نشود انجام شود.

 

زمانی با تصریح این نکته که برای نوین سازی و نظام هوشمندسازی مالیاتی برنامه ریزی لازم انجام شده است، گفت: این کار باعث ساماندهی نظام مالیات بر درآمد می شود.

 

رشد ۱۶ درصدی آیفکس

نخستین ماه زمستان امسال در حالی به پایان رسید که شاخص فرابورس (آیفکس) با رشد ۱۶ درصدی نسبت به ابتدای ماه در ایستگاه ۵۳۰۱ واحد توقف کرد؛ با این حساب مقایسه آخرین روز معاملاتی دی با اولین روز معاملاتی سال ۹۸ از رشد ۱۳۵ درصدی این نماگر حکایت دارد.

همچنین ارزش بازار فرابورس در پایان ماه گذشته از مرز ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد و بازدهی ۱۷ درصدی نسبت به ابتدای ماه و ۱۱۷ درصدی نسبت به ابتدای سال را در تاریخچه آماری بازار سرمایه ثبت کرد.

این گزارش می‌افزاید: در طول این ۲۱ روز کاری ماه گذشته، میانگین ارزش روزانه کل معاملات ۱۸ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال بود که از این میزان حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال مربوط به معاملات سهام، حدود ۶ هزار میلیارد ریال مربوط به معاملات اوراق بدهی و ۸۵۰ میلیارد ریال آن سهم ETF ها بوده است.

همچنین میانگین روزانه حجم کل معاملات نیز در این ماه، یک هزار و ۹۲۹ میلیون ورقه بود که یک هزار و ۸۷۰ میلیون آن مربوط به معاملات سهام، شش میلیون آن مربوط به معاملات اوراق بدهی و ۵۲ میلیون ورقه سهم ETF ها بود.

بازارهای مختلف زیر ذره‌بین

در پایان ماراتن دی‌ماه فرابورس، تمام بازارها در تمام شاخصه‌های ارزش، حجم و تعداد معاملات روندی مثبت نسبت به دی‌ماه سال ۹۷ را به ثبت رساندند، با این حال بیشترین رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مربوط به بازار SME بود و در هر سه شاخصه ذکر شده به ترتیب ۶۸۳، ۶۵۴ و بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشت.

 

ارزآوری ۴۵۰ میلیون دلاری قیر برای ایران

بهمن حسین زاده در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات وابسته، گفت: ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه تولید قیر، این محصول را به ۱۹ کشور جهان صادر می کند.

 

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با بیان اینکه در سال ۹۸، صادرات قیر برای ایران ۴۵۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است، افزود: برگزاری
یازدهمین نمایشگاه قیر،آسفالت،عایق ها و ماشین آلات وابسته می تواند بر افزایش این میزان کمک کند.

 

حسین زاده با اعلام اینکه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 12000 متر مربع در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران آغاز به کار کرده، یادآور شد: 125 شرکت ایرانی تا ۶ بهمن ماه آخرین دستاوردها و فناوری ها در حوزه راه و شهرسازی را تحت عنوان یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات وابسته در معرض دید مسئولان، علاقمندان و متخصصین این حوزه قرار می دهند.

 

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اعلام رشد ۲۰ درصدی یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات وابسته نسبت به دوره قبل، گفت: کلیه تولید کنندگان، صادرکنندگان بزرگ در حوزه قیر، قیرهای پلیمری،قیرهای اصلاح شده،تولید کنندگان پلنت کارخانجات قیر، آسفالت،عایق ها، خطوط بسته بندی و تجهیزات مربوطه در این نمایشگاه حضور دارند.

 

قاچاق حدود ۲/۲ میلیارد دلار کالای لوازم خانگی/۵۳۰ میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق در سال ۹۸

حمیدرضا دهقانی نیا شب گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی در زمینه پدیده قاچاق کالا و به ویژه قاچاق لوازم خانگی در کشور پرداخت و در ابتدا آماری از میزان تولید در این حوزه ارائه داد و با بیان اینکه طبق آمار رسمی و مرکز آمار کشور در سال ۹۷ مصرف لوازم خانگی کشور حدود ۳/۳ میلیارد دلار به ثبت رسید، گفت: از این میزان ۸۹۷ میلیون دلار تولید داخلی بود و ۲۹۶ میلیون دلار هم سهم واردات این بازار است که جمع این دو رقم بخشی از میزان کالای مورد نیاز این بازار را شامل می‌شود.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه حدود ۲/۲ میلیارد دلار کالای لوازم خانگی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، گفت: این حجم، سهم بالایی از کالا‌های وارد به کشور را شامل می‌شود.

 

دهقانی نیا در ادامه به ارائه توضیحاتی از تاریخچه بازار لوازم خانگی در کشور پرداخت و با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ بخش بزرگی از بازار لوازم خانگی در دست شرکت‌های خارجی بود، ادامه داد: پس از آن با توجه به تلاطم بازار ارز و ممنوع کردن واردات لوازم خانگی از سوی دولت و به بهانه تقویت تولیدات داخلی سبب افزایش کیفیت تولیدات داخلی شد.

 

۵۰ درصد لوازم خانگی موجود در کشور به صورت قاچاق تامین می‌شود

« محمدرضا شهیدی»  شب گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع قاچاق کالا اختصاص داشت به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در حوزه قاچاق لوازم خانگی پرداخت و با بیان اینکه لوازم خانگی در کشور دارای ۵ میلیارد دلار بازار مصرف است، گفت: از این میزان حدود ۵۰ درصد به صورت قاچاق تامین می‌شود که امکان تشخیص کالای قاچاق چندان هم سخت نیست.

 

دبیر انجمن تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری درباره مواردی که باعث افزایش قاچاق در این بخش می شوند اینگونه توضیح داد: افزایش واردات قانونی امکان افزایش سهم قاچاق را فراهم می‌کند به گونه‌ای که یک فرد می‌تواند با استفاده از برگه سبز اقدام به واردات هزار عدد از یک کالا کند و در کنار آن ۲۰ هزار عدد قاچاق وارد کند و توضیحش در این زمینه و برای این کار این است که آن ۲۰ هزار عدد را در دل همین هزار عدد کالای قانونی وارد کرده است.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگوی خبری درباره کیفیت تولیدات داخلی کشور نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه تولیدات سال‌های اخیر در حوزه لوازم خانگی از کیفیت بالایی برخوردار بوده اند در توضیح بیشتر در این زمینه به ارائه مثالی پرداخت و گفت: تلویزیون‌هایی که در صدا و سیما استفاده می‌شود هم تولید داخل و با همکاری خارجی‌ها است.

 

۴.۲ میلیارد دلار حجم قاچاق در سال ۹۷ به ثبت رسید

برنامه شب گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به موضوع قاچاق کالا و به ویزه قاچاق کالا در حوزه لوازم خانگی اختصاص داشت که در این برنامه مسئولان بخش های مختلف دولتی به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و به ذکر آمارهایی مستند از میزان قاچاق لوازم خانگی پرداختند.

 

بنابراین گزارش در بخش دیگری از این برنامه خبری رسول جمشیدی،  کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ واردات اکثر لوازم خانگی به غیر از کولر گازی و ماشین لباسشویی بالای ۱۰ کیلوگرم ممنوع شد، گفت: با این اتفاق طبیعی بود که سهم قاچاق در این حوزه افزایش یافت.

 

وی با اشاره به اینکه ۴.۲ میلیارد دلار حجم قاچاق در سال ۹۷ به ثبت رسید، گفت: احتمال می‌رود و امسال این رقم با کمی افزایش همراه بود.

 

کارشناس اقتصادی با تصریح این نکته که در حوزه لوازم خانگی امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ و ۹۶ این رقم به زیر ۲ درصد بود./

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما طرح ملی فهما کانون های مساجد سردار سلیمانی سردار سلیمانی اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: قیمت لوازم خانگی افزایشی شد؟

اما محمود سیجانی، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

کد خبر: 1228356 برچسب‌ها لوازم خانگی

دیگر خبرها

  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود