Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود که مناطقی از شمال غرب، سواحل، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی را دربرمی‌گیرد.

فریبا گودرزی  افزود: امروز عمده فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور بر روی نیمه شرقی است که موجب برف و باران و وزش باد شدید می شود و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: امروز شدت بارش ها در فارس، هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز ، استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است که به شکل برف و باران خواهد بود و موجب آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید می‌شود، علاوه بر این مناطق؛ غرب، مرکز و استان های واقع در دامنه های البرز نیز با شدت کمتر این شرایط را خواهند داشت.

گودرزی ادامه داد: جمعه سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش خواهند داشت و به تدریج این سامانه از مرزهای جنوب شرقی خارج و از فردا دوباره سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد می شود که موجب بارش برف و باران در شمال غرب، سواحل، ارتفاعات البرز، استان های خراسان شمالی می شود. شنبه غرب، جنوب غرب، برخی نقاط بوشهر، شمال فارس، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی برف و باران دارند، یکشنبه بارش ها به جنوب شرق محدود می شود و به تدریج نیز از کشور خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: فردا و پس فردا برای نیمه شمالی کشور به طور میانگین ۵ تا ۶ درجه کاهش دما خواهیم داشت البته بیشتر نقاط کشور سرد می شود اما در نیمه شمالی محسوس تر است.

به گفته گودرزی امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

بارش برف پراکنده در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران ابری و مه آلود است و در برخی ساعات بارش برف خواهد داشت. از بعدازظهر کاهش ابر پیش بینی شده است اما شب وزش باد به نسبت مناسبی خواهد داشت، کمینه دمای امروز صبح تهران صفر درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد. 

گودرزی گفت: تبریز و اردبیل با دمای ۱۱ درجه زیر صفر، ارومیه ۹ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 ایرنا

برچسب ها: هواشناسی ، سامانه بارشی ، بارش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

میرحسینی کارشناس هواشناسی استان یزد گفت: میزان بارش‌ها در روزهای اخیر در استان بدین شرح بوده است: ابرکوه ۲۶/۲، فراغه ۲۱/۸، اردکان ۳/۳، چادرملو ۲۱/۴، بهاباد ۱۸، همیجان ۳۱/۶، آسفیج ۲۱/۵، بافق ۱۳/۶ ،تفت ۲۱/۱، اسلامیه ۳۲/۶، ده بالا ۴۴/۵، دره شیر سانیج ۳۴، طزرجان ۳۲، مهریز ۲۰/۸، منشاد ۶۲/۹، گل افشان ۴۲ ،بنادک سادات ۳۷/۶، زارچ ۷/۳ ،دربید ۲۷/۵، مروست ۲۱/۵، هرات ۱۲/۹، چاهک ۲۱/۵، میبد ۳/۶، اشکذر ۵/۳، هامانه ۳۲ ، فرودگاه یزد ۱۰/۱ و خویدک ۱۵ میلیمتر.   او افزود:  تا پیش از ظهر فردا، بارش ها کمتر و پراکنده می‌شود و بیشتر بارش ها در مناطق شرقی در  شهرستان های بافق و بهاباد و مناطق جنوبی استان در شهرستان های  هرات و مروست اتفاق خواهد افتاد.   میرحسینی اظهار داشت: از ظهر شنبه تا پیش از ظهر یکشنبه بازهم شاهد بارش‌های پراکنده  در استان خواهیم بود. باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود
  • سامانه بارشی جدید بعدازظهر امروز از شمال غرب وارد کشور می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا