Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین گفت: ۲۹۰ انحراف دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی و ابلاغ شده است، مدیران دستگاه‌ها برای اصلاح این انحرافات تلاش کنند.

امیر خلیلیان، مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز سوم بهمن در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: دیوان محاسبات علی‌رغم محدودیت نیروی انسانی باید عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی استان را در حوزه بودجه بررسی و گزارش را تهیه و به مجلس تقدیم کند، عملکرد سال ۹۷ نهایی شده است و به مجلس ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکرد دیوان محاسبات عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مالی است، ۱۱۴ دستگاه‌ اجرایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند در دستور کار ما قرار دارند، از این تعداد ۳۲ اداره کل، چهار دانشگاه، شش شرکت دولتی، ۲۵ شهرداری و سایر، سه نهاد غیردولتی و در نهایت ۴۴ دستگاه‌ تنخواه بگیر هستند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین خاطرنشان کرد: در عملکرد سال گذشته با انحرافاتی در دستگاه‌های اجرایی روبه‌رو شدیم، ما علی‌رغم محدودیت‌ها با جدیت کار خود را دنبال می‌کنیم اگر دستگاهی هیچ ایرادی نداشته باشد نمی‌توان گفت دستگاه مطلوب است، برخی تمام قوانین را رعایت می‌کنند اما از بعد شفافیت رتبه خوبی ندارند بنابراین به عنوان دستگاه مطلوب شناخته نمی‌شوند.

وی بیان کرد: دستگاه اجرایی باید شجاعت داشته باشد اما بی‌تدبیری را نمی‌توانیم شجاعت تلقی کنیم،  ما در کنار مسئولان هستیم که بودجه رو به رشد داشته باشند، بعد از بررسی عملکرد دستگاه‌ها تاکنون ۲۹۰ بند انحراف در استان احصا شده است.

خلیلیان عنوان کرد: طبق وعده‌ای که داده بودیم این بندها به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد، این ابلاغ به منزله اعلام به دادستان و دادسرا نیست بلکه این انحرافات نوعی هشدار است که به مدیران می‌دهیم تا به این موارد توجه کنند و دستور اصلاح موارد را صادر کنند.

وی افزود: ۱۲ درصد انحرافات در حوزه درآمد، ۲۶ درصد در حوزه پرسنلی، ۱۵ درصد در حوزه تملکات و دارایی، ۱۵ درصد در حوزه عدم رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری و به کارگیری نیروی انسانی است و در حوزه احکام دائمی انحرافات رقم قابل توجهی دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین اظهار کرد: گاهی در دستگاهی مسؤلی امین و متعهد فعال است اما ناگاه اختلاس رخ می‌دهد، شیطان قسم خورده است بنابراین کسی در امان نیست و در کنترل داخلی باید به صورت ویژه به آن توجه کرد.

وی افزود: مسئولان از هزینه‌های غیرضروری پرهیز کنند چرا که منابع ما محدود است و مشکل نقدینگی داریم، حساسیت نسبت به نقدینگی اولویت کاری ما است در این میان باید از ظرفیت قانون بودجه بهره ببریم این در حالی است که برخی از مدیران قانون بودجه را مطالعه نکردند علی رغم اینکه قانون بودجه ظرفیت بزرگی را برای استان به وجود می‌آورد مدیران اغلب از ظرفیت ملی استفاده نمی‌کنند، نباید از این قوانین غافل شویم.

خلیلیان عنوان کرد: از مدیران می‌خواهیم در بحث درآمدی و وصول حداکثر توان خود را بگذارید و برای شناسایی درآمدهای جدید تلاش کنید.

وی تصریح کرد: در پروژه‌ها با موضوعاتی رو به رو می‌شویم که نمی‌توانیم هضم کنیم، برخی از دستگاه‌ها پروژه نیمه تمام دارند ولی اصرار بر پروژه جدید دارند، وقتی پروژه‌ای ۱۵ سال طول بکشد بعد از بهره‌برداری ۱۵ سال عمر دارد که ایراد اساسی است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین اظهار کرد: شورای دستگاه نظارتی استان ظرفیت خوبی دارد، استاندار نیز تاکید بر امر نظارت دارد و این‌ها ظرفیت خوبی است تا دستگاه‌های اجرایی از آن استفاده کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دیوان محاسبات دستگاه اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد

مهرداد عرب اول بیان کرد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر ضرورت بررسی عملکرد اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف در سال ۱۴۰۳ جلسات بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسات عملکرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی از نظر پیشرفت ریالی و فیزیکی طرح‌های استانی و طرح‌های به بهره برداری رسیده به تفکیک شهرستان‌ها و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بررسی می‌شود.

این مقام مسوول گفت: نتایج پیگیری‌های به عمل آمده در زمینه جذب منابع مالی و ردیف‌های متمرکز بودجه سال ۱۴۰۲، عملکرد بازدیدهای میدانی و جلسات برگزار شده با فرمانداران نیز در این جلسات بررسی و برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها برای بودجه ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.

وی، میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه گذار و بهره برداری از طرح‌های تعهدی را از دیگر شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود