Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم‌های کشت هیدروپونیک خانگی و صنعتی به همت محققان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشحو، سیستم‌های کشت هیدروپونیک خانگی و نیمه صنعتی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر توسط متخصصان این دانشکده طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت، استاد دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این باره می‌گوید: هدف از طراحی و ساخت این سیستم ها، توجه به افزایش استفاده از گل و گیاه در منازل مسکونی است. با توجه به اینکه امروزه آپارتمان نشینی در سطح کشور گسترش یافته، نیاز است چنین سیستم‌هایی طراحی و ساخته شوند تا افراد بتوانند با قرار دادن این سیستم‌ها بدون استفاده از خاک در منازلشان از وجود گل‌های زینتی و حتی سبزیجات در خانه خود بهره‌مند شوند.
استاد دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار می‌کند: این سیستم هیچگونه آلودگی ندارد و افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.
سیستم‌های هیدروپونیک برای گیاهان میوه دار طراحی و ساخته شده اند و از آنجایی که امروز با مشکل کمبود منابع آبی مواجه هستیم، یکی از مزایای این سیستم‌ها صرفه جویی در مصرف آب است؛ همچنین هزینه‌های تولید در این سیستم کاهش می‌یابد.
کرمی، دانشجوی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این خصوص می‌گوید: استفاده از سیستم هیدروپونیک برای کشاورزان کاملا درآمدزا است چرا که هیچگونه علف هرزی در این سیستم رشد نمی‌کند و نیاز به سمپاشی نیز نیست و کشاورزان با بهره گیری از تعداد کارگران کمتری می‌توانند به میزان تولید دلخواه خود برسند.
گفتنی است، در سیستم کشت هیدروپونیک برای تولید محصولی خوب، نیاز است غذای گیاهان به صورت روزانه بررسی شود.
هدایت در این باره ابراز می‌کند: تغذیه گیاهان در این سیستم از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به صورت روزانه این مهم بررسی شود چرا که سیستم هیدروپونیک فاقد خاک است و همین امر باعث شده میزان حساسیتش بالا باشد. بر این اساس نیاز به بررسی مداوم تغذیه گیاه کشت شده، است. در صورتی که بیش از حد نیاز به گیاه غذا برسد قاعدتا به محصول آسیب جدی وارد می‌شود و اگر این تغذیه در حد نساب باشد، میزان تولید محصول چندبرابر می‌شود.
لازم به ذکر است، انواع سیستم‌های هیدروپونیک ساخته شده در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر آماده عرضه به بازار هستند و حتی افراد می‌توانند سیستم‌های هیدروپونیک خود را مطابق با سلیقه و اندازه دلخواه‌شان سفارش دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خلیج فارس بوشهر دستاوردهای دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی به خدمه و ملوانان شناورها و کشتی‌ها در خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان 6 مرکز جستجو و نجات دریایی راه‌اندازی کرده که به‌صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم گفت: 7 شناور ناجی با تجهیزات پیشرفته و مدرن به همراه نیروهای امدادگر مجرب در مراکز جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به 42 فروند شناور در خلیج‌فارس در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: در این عملیات‌ها 172 نفر از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند.

حاجی‌رضایی فوت 2 نفر در حوادث یادشده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور امدادی ناجی ضمن امدادرسانی به شناورها به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی 23 به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه خدمه مصدوم به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شده گفت: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه 1550 مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی 9 به موقعیت اعلامی اعزام و فرد مصدوم در اسکله مروارید خارگ تحویل آمبولانس شد.

وی از دریانوردان خواست به محض مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود