Web Analytics Made Easy - Statcounter

از همان روزهای ابتدایی که در سیستان و بلوچستان سیل جاری شد مردم خراسان جنوبی با کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همچنین حضور در مناطق سیل زده تلاش‌های خود را از این مردم دریغ نکردند و در ارسال کمک‌ها دانش آموزان و بانوان نقش مهمی در این باره داشتند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، 20 دی ماه بود زهرا، مریم، فاطمه و زینب  از پشت پنجره اتاق باران را تماشا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا با صدای بلند با خودشعر "باز باران با ترانه با گوهرهای فراوان" را زمزمه می‌کرد. ناگهان مادر فریاد زد زینب، زهرا، آب وارد خانه شد بیایید بیرون. زهرا هنوز شعر باز باران با ترانه را به آخر نرسانده بود که سیل مانند  میهمانی ناخوانده وارد خانه آنها شد.

 میهمانی ناخوانده که هرچه بر سر راه داشت را با خود به یغما برد. زهرا، زینب و مریم به دنبا سیل تلاش کردند تا کتاب و دفتر مشقشان را از آب نجات دهند اما سیل دفتر مشق‌هایی که سرمشق "بابا آب داد" و "آن مرد در باران آمد" بر روی آن نوشته شده بود را با خود برد.

زینب اشک می‌ریخت، فاطمه با مادر تلاش کرد فرش‌ها را از زیر گل و لای بیرون بکشد. سیل عجیب خانه آنها را به گل نشاند و همه چیز زیر آب رفت.  برق قطع شد، زمین‌های کشاورزی از بین رفت و دامها در آب غرق شدند.

روز سیستان با آمدن سیل شب شد، دار و ندار مردم زیر آب فرو رفت و همین که توانستند جان خود را نجات دهند خدا را شاکرند. اما در این روزهای سرد زمستان روزهایی که هر کدام مان شب را در کنار بخاری و شوفاژ سپری می‌کنیم مردم سیستان در سوز سرما هستند. اما مردم ایران همان طور که در تمامی صحنه‌ها از جنگ گرفته تا حوادث غیرمترقبه با همبستگی، وحدت و نوع‌دوستی مشکلات را به زانو درآورده‌اند این بار نیز به کمک مردم سیل زده سیستان و بلوچستان شتافتند و در این مردم خراسان جنوبی نیز پیش قدم بودند.

« سیل مهربانی» گلستانی‌ها در راه سیستان و بلوچستان/جشن مشق مهر در مدارس گلستان اجرا شدمشارکت 180 هزار دانش آموز خراسان جنوبی در پویش سیل مهربانیوزیر آموزش‌وپرورش: راه‌اندازی پویش سیل مهربانی در مدارس کشور برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مردم خراسان جنوبی بعد از شنیدن خبر سیل در استان سیستان و بلوچستان آستین همت را بالا زدند تا با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به کمک این مردم بشتابند و دردی را از آلام آنها بکاهند. همچنین دو موکب از استان در مناطق سیل زده مستقر شد تا برای تهیه غذای گرم برای سیل زدگان ارائه خدمت کند.

اگرچه سیل در سیستان و بلوچستان هنوز کوتاه نیامده و بسیاری از هم‌وطنان ما را در محاصره دارد اما بسیاری از مردم کشور در خیزشی ملی یک‌بار دیگر همچون سیل، کمک‌های خود را به سمت مناطق سیل‌زده گسیل داشته تا مرهم آلام مردم این استان باشد.

دانش آموزان بیرجندی نیز بر آن شدند تا با دستهای کوچک مهربان خود سیل مهربانی را به راه اندازند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: 2 هزار و 700 جایگاه جمع‌آوری کمک به سیل زدگان در 12 منطقه آموزشی استان به مدت یک هفته ساماندهی شده است .

وی افزود: افزایش مهارت‌های اجتماعی، نوع دوستی، مهارت اجتماعی، همدلی، کمک به دیگران و آشنایی دانش آموزان به بحث انفاق و ایثار از مهمترین اهداف این آیین است.

با اطمینان بیان کرد: اولین سیل مهربانی همکلاسی‌ها اوایل سال در جریان سیل استان گلستان برگزار شد و در این آیین دبیران، اولیا و دانش آموزان 150 میلیون تومان به مناطق سیل زده کمک کردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبیدر اولین سیل مهربانی همکلاسی‌ها معین استان گلستان بود که کمک‌های نقدی و غیر نقدی جامعه هدف در کمترین زمان ممکن به این استان ارسال شد.

با اطمینان اظهار داشت: قبل از اولین سیل مهربانی نیز 50 هزار پاکت با همکاری جمعیت هلال احمر بین دانش‌آموزان توزیع شد اما در دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها به جز مدارسی که برنامه‌ها به صورت نمادین برگزار می‌شود نظری به توزیع پاکت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به جایگاه‌های تعبیه شده در مدارس تحویل دهند تصریح کرد: امیدواریم سیل مهربانی همکلاسی‌ها آلام تعداد زیادی از دانش‌آموزان استان سیستان بلوچستان را تسکین دهد.

پخت 5000 قرص نان توسط بانوان آیسکی برای سیل زدگان

بانوان عضو موکب پخت نان امامین جوادین شهر آیسک شهرستان سرایان نیز برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان 5000 قرص نان محلی پختند.

این اقدام به همت ستاد عتبات عالیات شهر آیسک و با مشارکت 42 نفر از بانوان در مدت دو روز در محل هئیت ابوالفضلی آیسک انجام شد.

ارزش نان پخت شده توسط این بانوان 500 میلیون ریال است که برای ارسال به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان بسته بندی و تحویل ستاد عتبات شهرستان سرایان شد.

انتهای پیام/254/ز

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی گفت: امدادگران هلال احمر از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش‌های شدید در جنوب شرق کشور، تا ۴ اردیبهشت ماه به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی کردند.

این مقام مسئول افزود: در مجموع یک هزار و ۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از زمان وقوع سیل تا به امروز، ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی و ۳۴ تُن اقلام امدادی و زیستی بین سیل زدگان توزیع شده است. 

سلیمانی با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان افزود: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی‌ها ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد