Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا جامی مدیر پایشگر هوشمند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح پایش هوشمند کسب و کارها در فضای مجازی و قابلیت جلوگیری از قاچاق کالا، گفت: طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها، در فضای مجازی اجرا شد که بر فعالیت های کسب  و کارهای اینترنتی نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایشگر هوشمند موجودیتی دارد که سیستمی می تواند از ورود قاچاق کالا جلوگیری کند. 

او بیان کرد: در گذشته نظارت بر کارهای اینترنتی به صورت انسان‌ محور انجام می‌شد، اما اکنون به کمک  طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کسب و کار در فضای مجازی که پیش از این نماد اعتماد اخذ کرده بودند مورد بازرسی و پایش قرار گرفتند.

مدیر پایشگر هوشمند افزود: طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی برخی از کالاهای قاچاق که نباید وارد کشور شود را مشخص می کند و نتیجه را به ما ارجاع می دهد که نباید این کالا وارد کشور شود و در واقع کالا جزو کالاهای ممنوعه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ قابلیت ویژه سامانه گمرک در مبارزه با قاچاق کالا

 جامی با بیان اینکه برخی از  وبسایت ها بدون نماد اعتماد الکترونیکی در حال فعالیت هستند و تا حدی که امکان دارد از فعالیت آنها جلوگیری می کنیم،  افزود: در حال حاضر حدود ۵۴ هزار کسب و کار اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و حدود ۳۸۰ هزار کسب و کار هم بدون اخذ این نماد در حال فعالیت هستند.

به گفته  مدیر پایشگر هوشمند طرح پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی سایت ها را پایش و کالای قاچاق را شناسایی می کند.

مدیر پایشگر هوشمند با اشاره به اینکه با پایشگر هوشمند کسب و کار‌های اینترنتی را در حوزه پایش فروش کالا‌های ممنوعه می توان شناسایی کرد، گفت: پایش هوشمند کسب و کار‌ها در فضای مجازی استفاده از درگاه‌های پرداخت را مورد نظارت و بازرسی قرار می دهد که در برآوردهای اخیر حدود ۶۰ وب‌ سایت اقدام به عرضه کالا‌های ممنوعه از قبیل اسلحه، سکه طلا و مشروبات الکلی می‌کردند که خوشبختانه به حالت تعلیق در آمده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان

واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان چه بود؟ - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پس از عملیات وعده صادق و ازبین رفتن هیمنه خیالی رژیم صهیونیستی، ماجرای پرواز چند ریزپرنده در اصفهان و مقابله پدافند ارتش اصفهان با آنها موجب واکنش طنز کاربران فضای مجازی به این اتفاق شد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • توقیفات بلوریجات قاچاق در یک انبار کالا در شورآباد
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد 
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی در مجلس