Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در سازمان ملل، ترور سردار سلیمانی را اقدامی بزدلانه دانست که مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین الملل است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تخت روانچی گفت: این حرکت، توطئه از پیش طراحی شده برای افزایش تنش در منطقه بود.

نماینده ایران در سازمان ملل، دیروز چهارشنبه، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مسأله فلسطین برگزار شد، افزود: در روز‌های آغازین سال ۲۰۲۰ که مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل متحد است، باید این سوال را مطرح کنیم که چرا شورای امنیت به پایان دادن چندین دهه اشغال فلسطین قادر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: چرا شورای امنیت برای حفاظت از حقوق اساسی میلیون‌ها فلسطینی داخل و خارج آن کشور اقدام نمی‌کند و چرا با یک رژیم اشغالگر که تمام چهار جنایت اصلی بین المللی را نه یک بار، بلکه چندین بار مرتکب شده است، مقابله نمی‌کند؟

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: پاسخ، روشن است؛ آمریکا از راه نقض قواعد آمره و اصول اساسی حقوق بین الملل، نادیده گرفتن تمام استاندارد‌های رفتار بین المللی و کلیه اصول انسانی و اخلاقی و با سوء استفاده از جایگاه خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت، به طور کامل، نظام‌مند و بی قید و شرط به حمایت از رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، ۴۴ بار از حق وتو استفاده کرده که این رژیم را در ارتکاب جنایات افزونتر و با خشونت بیشتر و در مصونیت کامل گستاخ‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه این‌ ها تنها فعالیت‌های بی ثبات کننده آمریکا در منطقه ما نیست، اظهار کرد: این کشور در تعقیب دشمنی ذاتی خود  به کشور‌های مسلمان به ویژه در خاورمیانه، همچنان به ماجراجویی نظامی در منطقه ما ادامه می‌دهد که آخرین نمونه آن، ترور هولناک شهید قاسم سلیمانی و همراهان وی در فرودگاه بین المللی بغداد است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: این ترور بزدلانه مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین الملل بود و موجب مسؤولیت بین المللی آمریکاست.

تخت روانچی تأکید کرد: ما قاطعانه تمام ادعا‌های ساختگی آمریکا برای توجیه این جنایت شنیع، از جمله ادعا‌های دروغین که سلیمانی قصد برنامه ریزی برای هدف قرار دادن منافع آمریکا در منطقه را داشته است، رد می‌کنیم.

وی افزود: خود آمریکا بخوبی می‌داند که علاوه بر نقش قاطع خود در مبارزه با داعش در عراق و سوریه، سلیمانی یک سیاستمدار بسیار تاثیرگذار و مورد احترام در منطقه نیز بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه "این حرکت بسیار تحریک آمیز یک توطئه از پیش طراحی شده با هدف افزایش تنش در منطقه ما بود"، اظهار کرد: این ترور، ادعا‌های آمریکا را که با تروریسم مبارزه می‌کند، کاملاً افشا کرد و نشان داد که این کشور در واقع با کسانی که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند، می‌جنگد نه با تروریست ها.

تخت روانچی ادامه داد: به این دلیل، شهادت سردار سلیمانی هدیه‌ای بزرگ از آمریکا به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه بود.

وی اضافه کرد: تظاهرات عظیم در منطقه در بزرگداشت نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و محکومیت ترور او و همچنین مشارکت میلیون‌ها نفر در تشییع جنازه او که آن را به دومین تشیع جنازه بزرگ در تاریخ ملت ما و کل منطقه تبدیل کرد، نشان داد که او تا چه اندازه در کشور و منطقه ما محبوب بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: یکی از پیامد‌های این ترور بزدلانه، این است که منطقه امن‌تر و با ثبات‌تر از گذشته نیست.   در نتیجه، موثرترین راه برای تضمین صلح و امنیت منطقه، خروج نیرو‌های آمریکاست که حضورشان همواره منشاء بی ثباتی در منطقه ما بوده است.

تخت روانچی افزود: شورای امنیت، برای جلوگیری از کاهش مشروعیت و اعتبار خود از جمله در نتیجه انفعال در برابر موارد روشن نقض حقوق بین الملل همچون سکوت در مورد ترور شهید سلیمانی، باید برای اصلاح اشتباهات گذشته خود در مورد خاورمیانه اقدام و از اقدامات غیرقانونی آمریکا و اسرائیل در کل منطقه جلوگیری کند.

وی ادامه داد: این شورا باید در مورد ماهیت فریبکارانه رژیم اسرائیل نیز هوشیار باشد و اجازه ندهد که این رژیم با مظلوم نمائی تلاش کند اذهان عمومی را از سیاست‌های سرکوبگرانه خود در منطقه منحرف سازد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: این دقیقا همان چیزی است که نماینده این رژیم دیروز انجام داد و به جای توضیح اینکه چرا همچنان به نقض قوانین بین المللی و نیز اقدامات غیرانسانی خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد، از طریق برخی اطلاعات ساختگی، اتهاماتی را متوجه کشور من کرد که من آن‌ها را کاملا رد می‌کنم و شایسته پاسخ نمی‌دانم.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: البته تصادفی نبود که در یک حرکت هماهنگ، نماینده آمریکا نیز به طور کامل درباره موضوع جلسه یعنی مساله فلسطین سکوت کرد و به جای آن، به توجیه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونستی پرداخت و هماهنگ با آن رژیم، مطالب ساختگی در مورد کشور من گفت که من آن‌ها را کاملاً رد می‌کنم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تخت روانچی سازمان ملل سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود