Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@19:30:37 GMT

چند نظامی ترکیه در انفجاری در شمال سوریه کشته شدند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۰۳۵

چند نظامی ترکیه در انفجاری در شمال سوریه کشته شدند

انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه ای در شمال استان الرقه در شمال سوریه با کشته شدن شماری از نظامیان ترکیه و عناصر شبه نظامی وابسته به این کشور همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از کشته شدن تعدادی از نظامیان ترکیه و عناصر شبه‌نظامی وابسته به ترکیه در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شمال استان رقه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سانا» اعلام کرد: «انفجار خودروی بمب گذاری شده نزدیک روستای حمام الترکمان در شمال استان الرقه با کشته شدن شماری از نظامیان اشغالگر ترکیه و مزدوران آنها همراه شد».

 ترکیه و نیروهای گروه مسلح ارتش آزاد سوریه در قالب عملیات موسوم به «چشمه صلح» از روز ۹ اکتبر ۲۰۱۹ به شمال سوریه حمله کردند و مناطقی از استان الحسکه و الرقه را به اشغال خود درآوردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ادعا می‌کند با این حمله می‌خواهد نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) را که ترکیه آن را یک گروه ترویستی می‌داند از مرز جنوبی ترکیه دور کرده و همچنین «منطقه امنی» به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه ایجاد کند تا ۳٫۶ میلیون نفر از کسانی که آنها را پناهجویان سوری می‌خواند، اما عمدتا تروریست‌ها و خانواده‌هایشان هستند، در آنجا اسکان دهد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه سوریه انفجار الرقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم

سازمان صنایع دفاعی ترکیه و وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌های جداگانه هرگونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه هرگونه همکاری نظامی با رژیم اسرائیل از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی را تکذیب کرد.

به نوشته الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل به اقدامات خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و به شکل بی هدف بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌های آوارگان و غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، ترکیه همواره در کنار فلسطین است و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند، شرکت کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: « این وزارتخانه هیچ گونه فعالیتی از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی با اسرائیل ندارد».

سازمان صنایع دفاعی ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ‌گونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این تکذیبیه‌ها پس از آن صادر می‌شود که آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه در مورد صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی، جنجال برانگیز شده است.

در میان صدها مطلب فاش شده در این گزارش، موارد 93، 28، 36 و 88 مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفته، چرا که مربوط به صادرات باروت، مواد منفجره، قطعات اسلحه و مواد شیمیایی مختلف به ارزش حدود 50 میلیون لیره ترکیه (1.5 میلیون دلار) به اسرائیل است.

اما در مقابل وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای که در پاسخ به گزارش اداره آمار منتشر شد، تصریح کرد که بند 36 این گزارش به محصولات آتش بازی، کبریت، مواد قابل اشتعال و گاز فندک‌های شخصی اشاره دارد. این وزارتخانه همچنین منظور از صادرات سلاح را لوازم شکار و صید عنوان کرده است.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • زخمی شدن 31 نظامی اسرائیلی در 48 ساعت گذشته
  • انفجار مقر جنبش فتح در نابلس/ راهپیمایی حمایت از غزه در طولکرم
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟