Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:11:45 GMT

عزت کشور در عدم مذاکره و سازش است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۰۴۶

عزت کشور در عدم مذاکره و سازش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، در گردهمایی بزرگ «دختران حاج قاسم» که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیمای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند رزق حاج قاسم را در شهادت او قرار داد. همچنان که امام علی (ع) می‌فرمایند: «بهای جان‌های شما کمتر از بهشت نیست، خود را به کمتر از بهشت نفروشید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز باید از قفس تن عبور کنیم.

این کارشناس دینی افزود: امروز نظام سلطه به ما پیشنهاد می‌کند، دست از مقاومت برداریم تا تحریم‌ها برداشته شود، یعنی عزت خود را بدهیم تا چند روزی بیشتر در قفس تن زندگی کنیم. اما حاج قاسم چنین نکرد. شما شهید محسن حججی را در نظر بگیرد که پیش از شهادت کسی، او را نمی‌شناخت، اما پس از گذر از قفس تن و حفظ عزت خود، حجت خدا در زمین شد و اکنون همه او را می‌شناسند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: امروز در کشور ما میلیون‌ها نفر برای تشییع پیکر یک سردار آمدند. اگر در مقابل جریان سلطه سر خم نکنیم، می‌توانیم سر خم کردن نظام سلطه را شاهد باشیم. جریان مقاومت است که این چنین نیرویی دارد.

وی با اشاره به اینکه هرکس بخواهد سعادتمند شود باید پای کار مقاومت باشد، بیان کرد: شهدا به آموختند، کسانی‌که حرف از مذاکره و سازش می‌زنند، می‌خواهند ما را ذلیل کنند، عزت کشور در عدم مذاکره و سازش است. شهدا به ماعزت را آموختن چراکه مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. از میان دو تفکر رایج، که شامل تعامل با سلطه یا تقابل با آن می‌شود، باید آگاه بود، چیزی به اسم تعامل وجود ندارد، بلکه منظور سر تسلیم فرود آوردن است‌.

این کارشناس دینی در انتها بیان کرد: شهید سید محمد هاشمی و همسرش فقط یک پسر داشتند که در قائله کردستان، زنده زنده سربریده شد و همسرش آنقدر گریست تا چشمانش نابینا شد. بعد از پسرش او به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای ۵ در دی ماه سال ۶۵ به شهادت رسید. حالا مسئولان، کاندیداها و رأی دهندگان عزیز فقط به این فکر کنند که در روز قیامت باید پاسخگوی این شهدا باشند. پس باید در انتخاب خود دقت کنیم.

کد خبر 4833401

منبع: مهر

کلیدواژه: مذاکره بارش برف بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام قزوین گرگان دهه فجر انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند شیراز سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد