Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@06:11:30 GMT

آخرین وضعیت شرکت‌های سود و زیان‌ده شستا

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۱۰۰

آخرین وضعیت شرکت‌های سود و زیان‌ده شستا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ها و دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نسبت به اوایل سال افزایش یافته است و در مجموع شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی قریب به ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد.

به گزارش ایسنا، محمد رضوانی‌فر در اولین گردهمایی بسیجیان شستا با محوریت بهره‌گیری از توان داخلی در ارتقای سازمانی اظهار کرد: قطعاً با همت بسیجی می‌توان در یک مدت کوتاه اقدام‌های بزرگی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ۱۸۷ شرکت را مدیریت می‌کند و ۸۰ شرکت آن در داخل بورس است و ۸۷ شرکت غیرمدیریتی دارند. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی گفت: ما در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ سود عملیاتی تلفیقی ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در سال قبل مالی آن ۳۲۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده بود و نسبت به سال قبل رشد ۲۱۳ درصدی را تجربه کردیم.

رضوانی‌فر افزود: سود خالص تلفیق هم در سال مالی ۹۸ حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۲۸۶ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: بنابراین نرخ بازده دارایی نیز از ۸ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بیان کرد: سازمان حسابرسی کل، بازرسی و حسابرسی شرکت‌های تأمین اجتماعی را انجام می‌دهد و در نهایت سود خالص ما در سال مالی ۹۸، ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. 

رضوانی‌فر خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال هم مسیر افزایش دارایی‌های شستا ادامه پیدا کرد و فروش تجمیعی شش ماهه ما به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید و سود خالص تجمیعی نیز سه برابر شده است. 

وی بیان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در حال حاضر ۲۸۸ پروژه را در دست اجرا دارد که ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و امیدواریم که به زودی به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم ما ساماندهی شرکت‌های شستا است و در راستای بهره‌گیری از پتانسیل‌های داخلی این ساماندهی انجام خواهد شد.

رضوانی‌فر بیان داشت: تعدادی از مجموعه‌ها و شرکت‌های تحت پوشش شستا با یکدیگر ادغام شده‌اند که این موضوع انسجام بیشتری ایجاد می‌کند و کار ادغام چند شرکت دیگر نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی که دیگر توجیه اقتصادی هم ندارند به سمت انحلال آنها پیش رفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ادامه داد: شناسایی املاک و دارایی‌ها انجام شده است و تا سال ۹۶ قریب به ۴۰ شرکت زیان‌ده داشته‌ایم که در شش ماهه به ۱۱ شرکت زیان‌ده رسیده‌ایم و ۳۷ شرکت هم افزایش سرمایه داشته‌اند و بعضاً افزایش سرمایه شرکت از 3000  به 8500 میلیارد تومان رسیده است.

رضوانی‌فر گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ها و دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نسبت به اوایل سال افزایش یافته است و در مجموع شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی قریب به ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد.

وی افزود: قطعاً نظام سلطه و استکبار از ابتدای انقلاب برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و همه فشارها را در قالب‌های فرهنگی، نظامی و اقتصادی انجام داده‌اند و ما به نسبت توانمندی که ایجاد کرده‌ایم جهت این فشارها را تغییر داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ادامه داد: اگر زمانی احساس می‌کردند که از بُعد نظامی می‌توانند آسیب بزنند تمرکزشان در این بخش بود و در حال حاضر استنباط آنها این است که با روش اقتصادی می‌توانند به ما ضربه بزنند. در حال حاضر هیچ چاره‌ای جز قوی شدن نداریم. 

رضوانی‌فر اظهار داشت: باید در حوزه اقتصادی قوی شویم چرا که در حوزه‌هایی که قوی شدیم نتوانستند به ما ضربه بزنند.

وی گفت: در حال حاضر تمامی بخش‌های اقتصادی را تحریم کرده‌اند و اینکه ما می‌توانیم در این بخش هر چه سریعتر قوی شویم و وظایف‌مان را پررنگ‌تر به ثمر برسانیم نقطه لطف نظام سلطه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم ابزار دشمن برای فشار آوردن و ضربه زدن را از بین ببریم باید در حوزه‌های اقتصادی خودمان را توانمند و مستحکم کنیم.

رضوانی‌فر افزود: در سال‌های گذشته تحریم بنزین را مطرح می‌کردند ولی از سال ۹۲ تا ۹۷ که پالایشگاه خلیج‌فارس را با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساختیم دیگر حرفی از تحریم بنزین نمی‌زنند چرا که ما در این حوزه قوی شده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه دارو هم همین‌طور است در حال حاضر ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود و می‌دانند که در این حوزه هم قوی شده‌ایم و دیگر حرفی از تحریم دارو نمی‌زنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی و بسیجی که در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم و ما قطعاً می‌توانیم از این شرایط خاص هم عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شستا سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرهاد فرامرزیان گفت: آزمون استخدامی تأمین اجتماعی امروز ۳۱ فروردین همزمان با سراسر کشور در هفت حوزه در لرستان برگزار شد.

وی افزود: حدود دو هزار و ۳۷۳ نفر در این آزمون شرکت کردند.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، نتایج این آزمون چند هفته آینده در سایت رسمی جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان
  • احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در همدان
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی