Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:45:28 GMT

پیش‌بینی رشد نجومی اسپیکرهای هوشمند تا سال ۲۰۲۲!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۱۵۳

پیش‌بینی رشد نجومی اسپیکرهای هوشمند تا سال ۲۰۲۲!

کارشناسان به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که بازار اسپیکرهای هوشمند تا سال ۲۰۲۲ میلادی به بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

حالا بر اساس گزارشی که در وب سایت PC mag امده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری اعلام کرده اند که میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۲ میلیارد دلار رسیده این در حالیست این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۹۰۰ میلیون دلار ثبت و اعلام شده بود.

آنها در این گزارش همچنین پیش بینی کرده اند که بازار فروش این محصولات محبوب و پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ میلادی به بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار رشد و افزایش پیدا خواهد کرد.

به عقیده بسیاری ا تحلیلگران، یکی از اصلی ترین دلایل و عوامل استقبال کاربران و مشتریان از اسپیکرهای هوشمند، تغییر عادات خرید و جستجوهای کاربران در فضای مجازی است. این بدان معناست که بسیاری از افراد با خریداری این محصول دیگر تمایلی به مراجعه حضوری به فروشگاه و یا حتی تایپ و جستجو کردن کالای موردنظر خود در فروشگاه‌های اینترنتی ندارند بلکه تنها با ارسال یک فرمان صوتی به اسپیکر هوشمند و خانگی خود، تمامی اطلاعات موردنیاز برای خریدای کالای مذکور را دریافت می کنند و در صورت تمایل، به خریداری آنلاین و صوتی آن اقدام خواهند کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده در این گزارش، تعداد افرادی که در ایالات متحده آمریکا در خانه های خود حداقل یک اسپیکر هوشمند دارند، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۸ درصد بوده و در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۷۵ درصد رسیده است.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اسپیکرهای هوشمند با سایر اسپیکرهای معمولی همین نام هوشمند آن است و این بدان معناست که با بهره مندی از اتصال به اینترنت قادر است با کارهایی که یک گوشی هوشمند یا رایانه می‌کند، را تنها با دریافت یک دستور صوتی انجام دهد.

از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند می‌توان به شرکت‌های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد که البته سایر برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپیکر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد، گفت: سال گذشته، ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

افندی زاده افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی.ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران و خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان سنجی های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یافت. 

وی با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی.ان.جی متین، ۲۰ دسی بل از آلودگی صوتی ساختمان های همجوار کاهش یافته است، گفت: تاکنون به منظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه های پایتخت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازه های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می دهند.

افندی زاده همچنین خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق مورد نیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز به روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه ها باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق های صوتی برای بزرگراه های شهر تهران از سال های گذشته با توجه به طراحی و  عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.

 افندی زاده در ادامه یکی از چالش ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو ها از بین می روند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به گونه ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • ششمین برد متوالی اینتر مقابل میلان و برابری با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در دربی دلامادونینا
  • پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس
  • نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته