Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:39:52 GMT

افزایش آمار چاقوکشی در انگلیس

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۲۳۵

افزایش آمار چاقوکشی در انگلیس

بر اساس این گزارش در دوره یادشده ۴۴ هزار و ۷۷۱ فقره جرم چاقو کشی توسط پلیس ثبت شده که نسبت به دوره قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

هفته گذشته نیز وزارت دادگستری انگلیس گزارشی را منتشر کرد که آمار رسیدگی به چاقو کشی توسط پلیس و دادستانی انگلیس به بالاترین حد رسیده است.

 طبق این گزارش، بیش از ۲۲ هزار و ۲۸۶ پرونده چاقوکشی در انگلیس در یک سال منتهی به سپتامبر گذشته بررسی شده  که این میزان در قیاس با ۱۰ سال قبل ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش دفتر آمار ملی انگلیس آماده است که جرائم خشونت آمیز که رفتارهای تبعیض آمیز علیه اقوام و مذاهب مختلف را شامل می شود ۱۲ درصد افزایش داشته است.  

به گزارش ایرنا، چاقوکشی و حمله با سلاح سرد یکی از اصلی‌ترین معضل‌های مدیریت شهری در اکثر شهرهای انگلیس به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر جان ده‌ها نفر را گرفته و با وجود افزایش بودجه پلیس، پیشرفتی در کاهش این جرم صورت نگرفته است.

بررسی آمار چاقوکشی و استفاده از سلاح سرد در انگلیس نشان می‌دهد که لندن همچنان خطرناک‌ترین منطقه در انگلیس و ولز بشمار می‌رود اما آنچه «چاقوکشی جدی» خوانده می‌شود در سایر کلانشهرهای انگلیس همچون منچستر، لیورپول، بلکپول و لنکاشر با سرعت زیادی افزایش یافته است.

هرچند دولت انگلیس ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضع امنیت داخلی این کشور صورت داده، اما کارشناسان می‌گویند که تغییرات یاد شده تأثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.

کارشناسان بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا و رواج بیگانه هراسی اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود.

سفیر ایران در انگلیس چندی پیش با اشاره به افزایش آمار جرم و جنایت، به ویژه چاقوکشی در خیابان‌های لندن نسبت به سفر اتباع کشورمان هشدار داد.

«حمید بعیدی‌نژاد» روز جمعه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: هموطنان عزیز ایرانی هنگام سفر به انگلیس، به اطلاعیه‌ها و اطلاعات مفید و مفصلی که پلیس انگلیس و پلیس متروپلیتن در خصوص خطرات حضور در مکان های جرم خیز در لندن و دیگر شهرها و ساعاتی که نباید در این اماکن رفت و آمد کرد، توجه کافی کنند و هشدارهای ایمنی مقامات محلی را جدی بگیرند.

وی تأکید کرد: نخست وزیر، وزیر کشور و مقامات عالی انگلیس به‌طور مکرر به مردم و اتباع خارجی نسبت به خطرات بی‌شمار و رو به افزایش چاقوکشی و جرم و جنایت در خیابان‌های لندن و دیگر شهرهای انگلیس هشدار داده‌اند. مقامات این کشور حتی طرح افزایش چند هزار نفری پلیس را برای کنترل جرم و جنایت کافی نمی‌دانند.

برچسب‌ها حمله با چاقو انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمله با چاقو انگلستان حمله با چاقو انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی

دو بازیکن 19 ساله از لیگ برتر انگلیس با اتهام تجاوز جنسی مواجه شده‌اند. 

طرفداری | پرونده تجاوز جنسی بار دیگر در لیگ برتر انگلیس گشوده شد. 

به گزارش سان؛ دو بازیکن لیگ برتری به اتهام تجاوز جنسی توسط پلیس انگلیس دستگیر شده‌اند. مطابق یافته‌ها این دو بازیکن در یک باشگاه بازی می‌کنند و هر دو 19 سال سن دارند. پرونده‌ آن‌ها در حال حاضر با دو اتهام تجاوز و همراهی در آن توسط پلیس پیگیری می‌شود، هر چند آن‌ها با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. یکی از متهمان پرونده یک شب را در ایستگاه پلیس گذراند و به سوالات کارآگاهان پرونده پاسخ داد. هم‌تیمی این بازیکن نیز یک روز پس از او دستگیر شد. محلی که این دو بازیکن مرتکب جرم شده‌اند، در اطراف ورزشگاه خانگی تیم‌شان عنوان شده است. پلیس در گفت‌وگو با سان موضوع «اتاق خصوصی» در نزدیکی ورزشگاه را برای تجاوز جنسی را تایید کرده است. سخنگوی باشگاه لیگ برتری به دلیل تحقیقات پلیس در این مرحله از اظهارنظر خودداری کرده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • موشن‌گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • فیلم/ ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • قتل هولناک آقای مدیرعامل با ۳۷ ضربه چاقو
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • چاقوکشی مرگبار مرد جوان با ۲ موتورسوار محله مجیدیه