Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار البرز گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه در مناطق حاشیه ای و بافت های ناکارآمد شهری باید طبق برنامه ریزی دقیق صورت گیرد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیزاله شهبازی در جلسه کارگروه اجتماعی استان که ظهر امروز در استانداری البرز برگزاری شد، با اشاره به دستور اول جلسه مبنی بر ارائه سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان، اظهارداشت: باید در نظر داشته باشیم که قرار نیست اقدامات تشریفاتی و نمایشی انجام دهیم بلکه ضرورت دارد اسناد و طرح‌ها، محوریت اجرایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لایینی: مازندران عاری از آسیب اجتماعی و توسعه یافته مدنظر بنده استتشکیل ستاد ویژه در بهزیستی برای 5 آسیب اجتماعیقزوین| آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مانع بروز آسیب اجتماعی در خانواده‌ها می‌شود

وی افزود: باید برای پویایی جمعیت بانوان و ارتقا وضعیت آنها در ابعاد ملی برنامه ریزی شده و نسخه بومی آن در استان اجرایی شود همچنین ضرورت دارد نیازهای زنان استان با توجه به شرایط موجود احصا شود.

استاندار البرز با بیان اینکه بسط نگاه منفی و سیاه نمایی در جامعه عواقب خوبی در پی ندارد از این رو باید با هدف امیدافزایی و رفع موانع اقشار مختلف مردم نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب اقدام کنیم،بیان کرد:  سند ملی آمایش سرزمین البرز  با بهره برداری از توان کارشناسان استان در سازمان مدیریت برنامه ریزی البرز تهیه و تدوین شده و به اذعان بسیاری از مسئولان ملی بسیار جامع و دقیق است.

شهبازی اضافه کرد: از کارشناسان مربوطه انتظار می رود که در راستای تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان از سند آینده پژوهی ایران بهره برداری کنند سپس به شورای توسعه استان ارجاع شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: ضرورت دارد از تمامی ظرفیت‌ها برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بهره برداری کنیم.

وی به دستور جلسه دوم این نشست مبنی بر بررسی چگونگی اجرای پروژه روستای سالم در استان اشاره کرد و گفت: همه باید بسیج شوند تا این طرح در روستاها بویژه در مناطق محروم اجرایی شود.

استاندار البرز افزود: البرز با رشد 3 درصدی جمعیت روستایی مواجه شده در صورتی که این امر در کشور روند منفی داشته است از این رو ضرورت دارد بستر مناسب جهت مانایی جمعیت در روستاها فراهم شود.

انتهای پیام/ 901/ ت

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد