Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز پنجشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری بخش مرکزی مشهد افزود: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان در کمتر از یک سال تاکنون ۱۶۳ معین اقتصادی ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاهای استان را برعهده گرفته‌اند و این روند رو به افزایش است.

وی ادامه داد: هم اکنون  ۸۸۳ پروژه با سه هزار و ۵۰۰ زمینه اقتصادی مختلف و ایجاد سه هزار شغل در یک هزار و ۱۲۵ روستای استان اجرا شده یا در حال پیگیری است و تاکنون تفاهمنامه‌هایی با سرمایه‌گذاری ۱۲۸ هزار میلیارد تومان امضا شده که در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: استان خراسان رضوی به برکت بارگاه ثامن الحجج (ع) و وجود سالانه حدود ۳۲ میلیون زائر از ظرفیت سرمایه‌گذاری و اشتغال بسیار برخوردار است و مسوولان ارشد استان نیز برای تسهیل امور در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند و همه ارکان استان برای توسعه اقتصادی صمیمانه پای کار هستند.

رسولیان با اظهار امیدواری نسبت به افزایش همکاری‌های جمعی در راستای شکوفا سازی اقتصاد استان ذیل برنامه‌های مثلت توسعه اقتصادی و فرهنگی افزود: بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران هم اکنون نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی ۶،۰۳ درصد است که از متوسط کشوری چهار درصد کمتر و نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز به ۵۲،۵ درصد رسیده در حالی که این نرخ در کشور ۴۴ درصد است.

فرماندار شهرستان مشهد نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای برنامه کلان توسعه اقتصادی فرهنگی استان هم اکنون ۲۶۶ پروژه و ۲۸ معین اقتصادی در شهرستان داریم و تاکنون ۴۲ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه بین بخش خصوصی و معین های اقتصادی و بخش دولتی به امضا رسیده است.

سید محمدرضا هاشمی افزود: شهرستان مشهد دارای بیش از چهار هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی و معدنی است که در حال حاضر بیشتر آنها فعال هستند و تلاش جدی برای راه‌اندازی برخی واحدهایی که به دلایل مختلف برای تولید دارای مشکل هستند در حال انجام است و مدیریت کلان استان در تلاش است هیچ واحد تولیدی به تعطیلی کشیده نشود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار و تولید در روستاها با توانمند سازی افراد و ایجاد واحدهای تولیدی کوچک در زمینه‌های مختلف در دستور کار و در حال انجام است تا جلو مهاجرت روستاییان به شهرها به نحو اصولی گرفته شود.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای انجام انتخابات دوم  اسفند فراهم شده، تعرفه‌ها را دریافت کرده‌ایم و همه دستگاه‌های دست‌اندرکار در تلاش هستند تمام توان خود را بکار گیرند تا شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌ها و معین اقتصادی منطقه سه استان خراسان رضوی نیز گفت: امروز در راستای اهداف کلان مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استان ۵۶ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بخش‌های حمایتی دولتی شامل نمایندگان مجلس، مسوولان استانداری و امامان جمعه به امضا رسید که در ۲ بخش توانمندسازی شغلی بانوان و ایجاد واحدهای تولیدی اشتغال‌زاست.

عباسعلی بادیانی افزود: در این راستا ۹ مرکز توانمندسازی شغلی بانوان با ۲۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال سرمایه‌ در زمینه‌های تولید صنایع دستی، پوشاک، صنایع غذایی و پرورش دام و طیور فعالیت خود را در روستاهای شهرستان مشهد آغاز می‌کنند، ۴۷ واحد اشتغالزا نیز با  پنج هزار و ۲۹۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال سرمایه در زمینه‌های تولید مصنوعات فلزی سلولزی، قطعات فولادی، دامداری، کشاورزی، پرورش شترمرغ و اقامتگاه‌های بومگردی فعالیت خود را شروع می‌کنند که امید است با فعالیت آنها بیش از یک هزار فرصت شغلی مستقیم در روستاهای استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد اجرایی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، سرمایه‌گذار متعهد به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان با هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت و رفاه می‌شود و بخش‌های دولتی نیز به عنوان معین اقتصادی و امام جمعه، نمایندگان مجلس و روسای دادگستری نیز به عنوان ناظر و ملزم به رفع موانع اداری سرمایه‌گذاری و تولید در کمترین زمان ممکن هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال خراسان رضوی سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با مولوی بلال کریمی سفیر افغانستان در چین در قصر سپیدار دیدار کرد. 

بلال کریمی سفیر افغانستان به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان معلومات داده و گفت: دیپلمات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.

وی افزود مسئولین کشور چین، تلاش های طالبان در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرارمی دهند.

کریمی با بیان این که تامین امنیت، شفافیت و ثبات در کشور، سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است گفت: شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند و ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری کرده اند.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات طالبان با این کشور را مهم و به نفع هر دو کشور دانست.

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید ورزید و گفت: طالبان به تاجران هردو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی