Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسیر انتظار نیازمند استقامت است، همچنان که شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله عزیز امت بود که آنچنان شجاع و با معرفت بود و در شرایطی به شهادت رسید که شهادت او جهانی شد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،آیت الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در همایش نظریه انتظار در اندیشه آیت الله خامنه ای که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به روایت چهار هزار و 700 حدیث در باره انتظار اظهار داشت : موضوع انتظار علاوه بر اسلام در ادیان دیگر مانند مسیحیت و یهودیت مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری انتظار را کلاس تربیت انسانی نامید و افزود: اهمیتی که این بخش دارد حتی توحید ندارد، ترویج دعا و توسل به امام عصر باید مورد توجه جوانان و طلاب باشد.

امام جمعه تهران تصریح کرد: مسئله انتظار از مسائل مورد مناغشه دشمنان دین است، با این مسئله امروزه بیشترین دشمنی ها را می کنند تا جایی که یهودیت امروز سعی بر تغییر مسیر آن دارد.

برهم صالح: سردار سلیمانی با داعش مبارزه کردآمریکا سردار قاآنی را تهدید به ترور کردناگفته‌هایی از ترور«حاج قاسم» به روایت سردار حاجی‌زاده/ آمریکا از مجموعه امکاناتش در منطقه استفاده کرد

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به حمایت های امام عصر(عج) از طالبان حقیقی عنوان کرد : اگر توسل و دعا  واقعی و مخلصانه باشد قطعا مشکلات کنونی گره گشایی خواهد شد.

وی با بیان این که هیچ مسأله دینی به اندازه این مسأله دشمن و مخالف ندارد، گفت: آنچنان مسأله انتظار مهم است که ادیان مختلف با این که در کتاب ها از این انتظار با تعابیر مختلف یاد کرده اند در عین حال بر علیه این انتظار حرکت کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسیحیت با این که در انجیل خبر از دگرگونی عالم و آمدن انسانی که در آسمان ها سیر خواهد کرد داده شده است، آن را به قیامت و نزول عیسی بن مریم(ع) برای گناه بخشی و بخشودگی و رحمت واسعه خدا تفسیر کرده اند.

امام جمعه تهران افزود: مسیر انتظار نیازمند استقامت است،  همچنان که شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله عزیز امت بود که آنچنان شجاع و با معرفت بود و در شرایطی به شهادت رسید که شهادت او جهانی شد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: رسیدن به ظهور نیازمند دعا و توسل است، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی ها، اهل توسل به حضرت بودند و در نهایت نیز با انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امید به آینده، استقامت، انطباق فکری با امام زمان(عج)، حکومت اسلامی و توأم بودن سیاست با دین را از جمله مباحث مهدوی مطرح در اندیشه رهبر معظم انقلاب است، اگر بحث انتظار را از این روایات بگیریم پوچ می‌ شود چراکه این انتظار است که انسان را زنده و محکم نگاه داشته و او را آماده حرکت می‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با موضوع مهدویت به صورت منطقی، علمی و محکم برخورد کنیم، از 4هزار و 700 حدیث، حدود 300 مورد آن در مورد این است که زمین نمی تواند از حجت خالی باشد ولی بقیه در ارتباط با چیستی و اهداف و مشخص کردن راه است.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «سید اسماعیل خطیب» در پیامی خطاب به «امیر سرلشگر موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به‌ تمام فرماندهان، نیروها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزشهای والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس دانست.

متن کامل پیام وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است (امام خمینی ره)

امیر سرلشکر موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بااحترام، فرارسیدن یوم الله ۲۹ فروردین را که با تدبیر تاریخی و مدبرانه‌ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، روز ارتش نام گذاری شده است؛ خدمت جناب‏‌عالی، فرماندهان، نیروها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‏‌گویم.

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه‏‌های مختلف، نقش آفرین و همراه مردم عزیز کشورمان بوده و ان‏شاءالله، هم‎‏چنان و به طور روزافزون، منشأ خیرات و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز خواهند بود.

حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزشهای والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس بوده و می‌‏باشد.

با نثار درود بیکران به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای راست قامت به ویژه شهدای عظیم الشأن ارتش ج.ا.ا؛ از درگاه احدیت، موفقیت و سربلندی بیش از پیش سرافرازان ارتش الهی را مسئلت می‌نمایم.

سید اسماعیل خطیب

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطیب نمازجمعه زاهدان:عملیات وعده صادق درمعادلات جهانی تغییرایجادکرد
  • صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • (تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی
  • عکس/مراسم چهلمین روز در گذشت آیت الله امامی کاشانی
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رساند