Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو عمرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین با توجه به بارش‌های مناسب سه ماه گذشته و افزایش رطوبت خاک در استان بوشهر، پیش‌بینی می‌شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

وی تاکید کرد: البته ملخ‌های وارد شده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی کردند باعث نگرانی است که نباید از آنها غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی، خسارت‌های این آفت در استان افزایش یابد که انتظار می‌رود نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به احتمال افزیش هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به استان بوشهر، نسبت‌ به پارسال نیاز به مبارزه در سطح بیشتری با این آفت احساس می‌شود.

عمرانی گفت: پارسال سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ۱۰۴ هزار هکتار بود که بیشترین آن به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی انجام شد و ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه در مراتع و جنگل‌ها بوده که بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه در این مناطق بوده است.

وی تاکید کرد: با مبارزه به موقع سال گذشته از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری شد و خسارت کمی متوجه باغ‌های استان بوشهر شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان بوشهر جنگل سازمان جهاد کشاورزی استان ملخ صحرایی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن

دیگر خبرها

  • سجاد شهباززاده آماده بازی با استقلال شد!
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • هجوم مورچه زرد؛ وحشت این شهر را فراگرفت
  • پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است
  • ماجرای هجوم دستفروش‌ها به مسجد سپهسالار و امامزاده زید(ع)
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه