Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم گفت: شورای نگهبان مجری قانون اساسی در مورد احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات است.

وی ادامه داد: احراز صلاحیت با عدم صلاحیت متفاوت است. ممکن است کسی از مراجع چهارگانه تأییدیه دریافت کرده باشد، اما صلاحیت وی برای حضور در مجلس احراز نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: افرادی که رد صلاحیت شده اند حتما پرونده‌های کیفری دارنداما متأسفانه قانون دست شورای نگهبان را بسته است و شورا نمی‌تواند عملا همه مدارک را ارائه کند. اگر برخی از تخلفات افراد اعلام شود، دیگر کسی حتی زیر جنازه آن‌ها را نیز نمی‌گیرد چه برسد به اینکه به آن‌ها رأی بدهند تا به مجلس راه یابند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه رسالت شورای نگهبان حراست از نظام و انقلاب است، گفت: شورای نگهبان باید به وظیفه خود عمل کند و اجازه ندهد افراد فاقد صلاحیت به دستگاه‌های تقنینی و اجرایی راه یابند. قیل و قال‌های اخیر نشان دهنده حرکت درست شورای نگهبان در مسیر اجرای قانون است.

وی افزود: دست برخی افراد سودجو از انتفاع‌های گسترده قطع شده و به همین دلیل قیل و قال آن‌ها به آسمان رفته، اما شورای نگهبان محکم ایستاده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قیل و قال‌های افراد ردصلاحیت شده نشان دهنده مسیر درست شورای نگهبان است، چون دست برخی از افراد از انتفاع‌های گسترده قطع شده است، سر و صدا به راه انداخته اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تخلفات رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است

سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جماران گفت: به جای تغییر باید دنبال بهبود بود و بهبود نیز با جابه‌جایی افراد اتفاق نمی‌افتد بلکه با بهبود سیاست و روش‌ها مقدم بر تغییرات افراد است.

حسینی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی، چون جهش تولید، برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بهبود روش‌ها داشتیم. البته ما تصمیم نمی‌گیریم بلکه در چارچوب نظارتی کار را دنبال کنیم. ما در آستانه انتقال مجلس یازدهم به دوازدهم هستیم رویکرد صحیح این است که بهبود سیاست‌ها را پیش بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز تاثیرگذار است، یا نه، گفت: بله، اتفاقات در حوزه بین‌الملل در قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال