Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@19:44:11 GMT

تونل وحشت شماره دو

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۵۵۳

تونل وحشت شماره دو

همشهری آنلاین / مریم قاسمی: این تونل زیرزمینی به طول تقریبی۴۰ متر و عرض ۲متر در ناحیه۵ شهرداری منطقه ۱۸ قرار دارد و اهالی آن را به خوبی می‌شناسند؛ جایی در زیر خط راه‌آهن تهران‌ـ تبریز. مدت‌هاست که اهالی محله در این نقطه با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و کسی تاکنون به درخواست‌های آنها توجه نکرده است. شهروندانی که برای انجام کارهای روزانه مثل رفتن به دانشگاه، مدرسه، محل کار یا خرید مجبورند از این زیرگذر عبور کنند، همیشه دلهره دارند مبادا اتفاقی برایشان بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌طور که اهالی تعریف می‌کنند، هر روز حوادثی مانند زورگیری، آنها را در اینجا تهدید می‌کند. با همه اینها چاره‌ای جز استفاده از این مسیر ندارند.

به بلوار خلیج‌فارس در نزدیکی شرکت ویتانا می‌رویم. تعداد کارگاه‌ها و کارخانه‌های این محله نسبت به دیگر محله‌ها بیشتر است. خط آهن تهران– تبریز در چند قدمی بلوار قرار دارد. به زیرگذر عابرپیاده در زیر خط آهن می‌رسیم، جایی که مدتی طولانی است به دلیل بروز مشکلات متعدد آسایش و آرامش را از شهروندان گرفته است. شهروندی به سمت زیرگذر می‌رود. وقتی از موضوع گزارش ما مطلع می‌شود، می‌گوید: «سال‌هاست از این زیرگذر برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنم. اگر کسی بخواهد از محله شماره دو بیرون برود و خود را به مناطق دیگر شهر تهران برساند، تنها دسترسی‌اش همین زیرگذر است، اما عبور و مرور از این زیرگذر بی‌خطر نیست.»

وی ادامه می‌دهد: «احتمال هرحادثه‌ای در این محل وجود دارد. هنگام گذر از تونل زیرزمینی شماره دو، حتی آقایان هم می‌ترسند، چه برسد به بانوان و کودکان. چند وقت پیش یک معتاد جلو دانش‌آموزی را گرفته بود. خوشبختانه او شانس آورد و رهگذران با شنیدن فریادهای دانش‌آموز به دادش رسیدند و معتاد پا به فرار گذاشت، اما مطمئنم که آن دانش‌آموز این خاطره را تا پایان عمر فراموش نمی‌کند.»

                                                    

ترس، ارمغان گذر از زیرگذر

از بانوی جوانی که به نظر می‌رسد دانشجو باشد، می‌پرسیم تا به حال هنگام رفت‌وآمد در تونل با مشکلی روبه‌رو شده است یا خیر؟ فوری می‌گوید: «بعید می‌دانم حتی یک نفر پیدا کنید که اینجا حادثه‌ای برایش اتفاق نیفتاده باشد. من بارها در این زیرگذر با اراذل و اوباشی مواجه شده‌ام که عربده‌کشی می‌کنند و شهروندان را می‌ترسانند. این افراد با ایجاد رعب و وحشت از مردم اخاذی می‌کنند. یک مرتبه هم پول‌هایم را از من گرفتند. با ۱۱۰ هم تماس گرفتم، ولی تا آمدن مأمورها آنها رفته بودند.»

در بیشتر ساعات روز این نقطه شلوغ است. وقتی از شهروندان می‌خواهیم درباره مشکلات زیرگذر بگویند، برخی بی‌تفاوت از کنارمان می‌گذرند و عنوان می‌کنند که مشکلات بارها گفته شده، اما راه به جایی نبرده است. برخی هم به شرط ننوشتن نام‌شان حاضر به صحبت می‌شوند. در این میان بانویی دست فرزند ۱۷ساله‌اش را محکم گرفته و به سمت ‌ما می‌آید و می‌گوید: «سؤالم از مسئولان این است که چرا باید ورودی محله شماره دو تا این حد مشکل ساز باشد. بچه‌های ما مثل خودمان جرئت نمی‌کنند به تنهایی از این محل رفت‌وآمد کنند. مردم این محله به این نتیجه رسیده‌اند که برخی از مدیران به حاشیه شهر توجه نمی‌کنند. انگار اینجا کسی زندگی نمی‌کند. » او ادامه ‌می‌دهد: «اهالی پای کارند و برای‌ آبادانی محله‌شان آستین بالا می‌زنند، اما برطرف کردن مشکلات این زیرگذر از دست مردم خارج است و فقط باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند وکاری انجام دهند.»

یکی از اهالی که صحبت‌های زن میانسال را می‌شنود، می‌گوید: «زورگیری، سرقت، مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی، عربده‌کشی، نزاع و درگیری، از آسیب‌هایی است که هر روز روح و روان ما را در اینجا آزار می‌دهد.»

شهروند دیگری رشته کلام را به دست می‌گیرد و از نبود امنیت، حضور کارتن‌خواب‌ها، اعمال بزهکارانه، تخلیه زباله، نبود روشنایی و... در زیرگذر عابرپیاده گلایه می‌کند. سپس می‌گوید: «بارها این مشکلات را با مسئولان شهرداری و کلانتری در میان گذاشته‌ایم. حتی با سامانه۱۳۷ هم تماس گرفته‌ایم، ولی بی‌نتیجه بوده است. البته وقتی عوامل شهرداری از زیرگذر بازدید می‌کنند، تا چند ساعت مشکلات کمرنگ می‌شود و بعد از آن روز از نو روزی از نو.»

وی می‌افزاید: «عوامل کلانتری و شهرداری باید هر روز و به‌صورت مستمر از زیرگذر عابرپیاده محله شماره دو بازدید کنند. وقتی خلافکاران و کارتن‌خواب‌ها با حضور مداوم آنها در این محل مواجه شوند، به‌طور حتم بار وبندیل خود را جمع می‌کنند و می‌روند.»

   «رحیم سعیدی» شهردار ناحیه۵ منطقه۱۸

طرح روگذر را به جای زیرگذر اجرا می‌کنیم

شهردار ناحیه۵ منطقه۱۸ می‌گوید: «مشکلات زیرگذر عابرپیاده در حریم خط آهن، بیشتر به دلیل حضور معتادان و کارتن‌خواب‌هاست که امنیت محله و ساکنان آن را از بین برده‌اند. این مشکل را با مسئولان کلانتری۱۷۹ در میان گذاشتیم و آنها گشت‌های محسوس و نامحسوس در این نقطه مستقر کردند تا جلو امور بزهکارانه و خلاف را بگیرند.»

«رحیم سعیدی» می‌افزاید: «اهالی محله شماره دو شاهد بودند و می‌دانند که روشنایی این زیرگذر بارها ترمیم و بازسازی شده، اما بزهکاران اقدام به تخریب و سرقت تجهیزات کرده‌اند. با این حال دوباره از محل موردنظر بازدید و مشکلات را برطرف می‌کنیم. درباره معضل انباشت و پراکندگی زباله در زیرگذر هم باید گفت که عوامل اجرایی اداره خدمات شهری ناحیه۵ در طول شبانه‌روز، ۳بار زباله‌های این گذر را جمع می‌کنند. به نظر می‌رسد همکاری‌هایی هم باید از سوی شهروندان وجود داشته باشد تا محله‌ای تمیز و پاکیزه داشته باشیم.»

سعیدی اضافه می‌کند: «مشکل شهروندان این بخش از محله به قدری برای مسئولان اهمیت دارد که به دفتر توسعه محله‌ای پیشنهاد دادیم تا پل روگذری روی خط آهن تهران – تبریز نصب شود. در این صورت مردم با امنیت بیشتری از این محل عبور می‌کنند و زیرگذر کنونی هم به‌طور کامل برچیده می‌شود. اکنون شهرداری با این طرح موافقت کرده و برای اجرای آن نیازمند مجوز و اجازه شرکت راه‌آهن و تأمین بودجه موردنیاز هستیم.»

کد خبر 479966 برچسب‌ها امنیت پلیس - نیروی انتظامی ریل و راه آهن - قطار شهرداری منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: امنیت پلیس نیروی انتظامی ریل و راه آهن قطار شهرداری منطقه ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مطهری صبح چهارشنبه در جمع اعضای شوراهای شهر شبستر رمز موفقیت شورا و شهرداری را وفاق و همدلی دانست و اظهار کرد: فرمانداری نیز به عنوان مجری سیاست‌های دولت و نماینده عالی دولت در شهرستان، همکاری و همراهی مطلوب با این دو نهاد را با هدف افزایش سطح خدمات رفاهی، اجتماعی و عمرانی به مردم در دستور کار دارد.

وی با اشاره به لزوم تعامل شورا و شهرداری با دیگر دستگاه‌های خدمت رسان، افزود: شورای اسلامی شهر نهادی مردمی برای هم اندیشی و برنامه ریزی مناسب و اصولی در جهت توانمندسازی دولت برای خدمت رسانی به مردم است.

مطهری با اشاره به اینکه مردم خواهان برآورده شدن انتظارات و رفع مسائل و مشکلات شهر هستند، ادامه داد: مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر دانسته و در این فرصت محدود در مسیر ارائه خدمات بهتر تلاش کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان شبستر با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم جلب رضایت و خدمت صادقانه به مردم از مهم‌ترین اهداف مدیران دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در کنار تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و مدیران شهرداری، نقش اعضای شورای شهر که مجموعه را در جهت پیشبرد برنامه‌ها و مشکلات یاری می‌نمایند انکار ناپذیر است.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که امیدوارم با تعامل، همدلی و همفکری بتوانیم در جهت رفع مشکلات و معضلات سطح شهر و همچنین پیشرفت پروژه‌های زیر بنایی گام‌های اساسی برداریم، ابراز داشت: باید در مسئولیت‌های محدود خدمت به مردم از شعار زدگی دوری و به معنای واقعی عملگرا بود چرا که در گذر زمان به سرعت مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد.

کد خبر 6087002

دیگر خبرها

  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز