Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی  برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی را مایه قوت قلب و جرأت یافتن جوانان برای تشکیل زندگی دانست و با اشاره به نقش پویا و اثربخش آموزش‌ها و آگاه سازی‌های زوجین در این طرح گفت: در قالب این آموزش‌ها شناخت زوجین نسبت به عواطف، نیاز‌ها و خواست یکدیگر افزایش و اختلافاتشان کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: بررسی‌های انجام شده و آمار استعلامی از ثبت اسناد و ثبت احوال، نشان می‌دهد که تعداد طلاق و آمار اختلاف همسران در میان زوج‌های دانشجو بسیار کم است.   ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است
رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ازدواج بدون آموزش و آگاهی، آفت زا است،گفت: مهمترین رسالت جامعه، آموزش سبک زندگی درست ،با برنامه و افزایش عمیق شناخت همسران از یکدیگر است که همواره باید مورد توجه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: مدیران دستگاه‌های مرتبط با اطلاعی که نسبت به این روش ازدواج و اهمیت ارائه آموزش‌ها به زوجین دارند، باید نسبت به تعمیم دادن این مهم به جوانان سایر اقشار جامعه اهتمام ورزند.
او با اشاره به اینکه ما در مشهد حدود سه سال است که این مهم را دنبال کرده و درصدد همگانی شدن آموزش‌های ازدواج هستیم، ادامه داد: در حال حاضر ارائه این آموزش‌ها رسمی و قانونی شده و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اقشار غیر دانشجو را در این آموزش‌ها وارد کرده ایم.
رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به باب شدن برخی ازدواج‌های غربی، آن‌ها را غذای ناسالم پیش روی جوانان توصیف و با اشاره به آفت‌های بسیار روابط ناسالم گفت: در روابط موقت، طرفین حاضر به فرزندآوری هم نمی‌شوند؛ آفت‌های اینگونه ارتباطات برای جامعه بسیار است و نشاط اجتماعی جوانان هم آسیب می‌بیند.   به جای انباشت ثروت برای جوانان سرمایه گذاری کنیم

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه بعضی جوانان فکر می‌کنند در ازدواج‌های موقت مسوولیت کمتری دارند، افزود: اتفاقا مسئولیت این نوع روابط و نداشتن همسر دائم بسیار است و افسردگی‌ها و ناکامی‌های بسیاری به دنبال دارد.
او با اشاره به اینکه ازدواج سالم تضمین کننده سلامت روحی جامعه است، ادامه داد: طبیعی است در این زمینه مسئولان باید به فکر جوانان باشند. ما می‌توانیم کاری کنیم که جوانان در دوره تحصیل درآمد داشته باشند و تمرین کارکردن و وارد بازار کار شدن را از سنین محصلی به آنان بدهیم.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در پایان خطاب به مسئولان گفت:خواستار توجه ویژه به امر ازدواج جوانان هستم و از قشر برخوردار جامعه خواستارم به جای انباشت سرمایه‌های خود، آن‌ها را برای خدمات اجتماعی و اشتغالزایی جوانان سرمایه گذاری کنند.
بر پایه این گزارش، زوج‌های دانشجوی واجد شرایط می‌توانند تا ۱۵ بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا امور فرهنگی دانشگاه‌ها برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.   انتهای پیام//ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی ازدواج دانشجویی نهاد رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل ازدواج دیوید بکام با ویکتوریا؛ از این خصوصیات او خوشم می‌آید

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید بکام در مورد لحظه خاصی که تصمیم گرفت با ویکتوریا بکام ازدواج کند صحبت کرده است. اسطوره فوتبال در برنامه «زندگی من» با جیمز کوردن حضور یافت و فاش کرد که پس از تماشای موزیک‌ویدیوی «تو آنجا خواهی بود» از گروه اسپایس‌گرلز حس کرد که ویکتوریا همان دختری است که دوست دارد با او ازدواج کند. بکام ۴۸ ساله گفت: «به هم‌اتاقی‌ام گفتم: با آن دختر پیراهن مشکی ازدواج خواهم کرد.»

ستاره سابق فوتبال از قدرت و فداکاری زیاد ویکتوریا به عنوان شریک زندگی و مادر، تعریف کرد و افزود: «نمی‌دانستم که او چه زن قدرتمندی است و این چیزی است که واقعاً بیش از هر چیز من را به سمت او جذب می‌کند. از اینکه بیشتر اوقات از من مراقبت می‌کند خیلی خوشم می‌آید. ما با ۴ بچه شگفت‌انگیز این زندگی را ساختیم و بچه‌ها مهمترین بخش زندگی ما هستند، به همین دلیل ویکتوریا را انتخاب کردم. من زن‌های قوی را دوست دارم و از سختکوشی او خوشم می‌آید. او یک مادر فوق‌العاده است و این‌ها را خیلی دوست دارم.»

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • چگونه در جوانی پول‌دارتر و موفق‌تر شوید؟
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • دلیل ازدواج دیوید بکام با ویکتوریا؛ از این خصوصیات او خوشم می‌آید