Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:54:09 GMT

بارندگی‌ نگرانی کشاورزان خوزستانی را برطرف کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۷۰۸

بارندگی‌ نگرانی کشاورزان خوزستانی را برطرف کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا این بارندگی‌ها موثرترین بارش پس از بارش‌های سنگین ۲۵آذر ماه که سبب آبگرفتگی بخش‌هایی از شهرهای کارون ، اهواز ، خرمشهر و آبادان شد گزارش شده است و تا حدود زیادی نیاز آبی بیش از ۸۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان را تامین و آنان را از آبیاری دستی بی‌نیاز کرد.
در این میان خوشحالی و سرور کشاورزان دیم کارخوزستان که در سال زراعی جاری ۱۶۲هزار هکتار را زیرکشت برده‌اند بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اعلام سازمان کشاورزی خوزستان ، در سال زراعی جاری به لطف الهی هیچ کدام از محصولات کشاورزی خوزستان به علت دریافت مناسب نزولات جوی ، با تنش آبی رو به رو نبوده‌اند و نیاز به آبیاری محصولات کشاورزی به‌خصوص گندم ، کلزا و چغندرقند احساس نشد.    
بارش‌های ۲ روز اخیر که در مناطق سردسیر و مرتفع شمال شرق خوزستان به صورت برف و در مناطق کم ارتفاع و پست به صورت باران نمایان شد ، تلطیف هوا و زدودن غبار و آلاینده‌های جوی بسیاری از شهرهای خوزستان به خصوص کلانشهر اهواز را نیز به دنبال داشت.
مردم نیز از بارش‌هایی که آسمانی پاک و آبی را به آنان هدیه داد به وجد آمدند و دل به طبیعت سرسبز اطراف شهرها سپردند تا بتوانند از این هوای مطبوع و دل انگیز استفاده کنند.    
در ۲ روز اخیر میزان بارندگی در حسینیه اندیمشک ۲۲.۷ ، صفی آباد دزفول  ۶.۳  ، ایذه  ۱۴.۹ شوشتر۱۲.۴  بستان ۱۱ ، شوش  ۱۰.۴  گتوند ۱۰.۳ ، لالی ۶.۸ ، بهبهان ۴.۹ هندیجان چهار ، امیدیه  ۳.۵  ، اهواز ۳.۲  بندرماهشهر۲.۳  ، رامهرمز .پنج  ، مسجدسلیمان ۱.۳ ، آغاجاری ۱.۱ و شادگان ۰.۶ میلیمتر بوده است.
بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان میانگین میزان بارندگی‌ها در خوزستان در سال آبی جاری ۱۲.۵درصد بیشتر از سال آبی گذشته و حدود۲۵ درصد بیشتر از میانگین درازمدت بوده است.
این در حالی است که از فردا جمعه چهارم بهمن با ورود یک سامانه جدید بارشی موج جدید بارندگی‌ها در مناطق مختلف خوزستان دوباره از سر گرفته خواهد شد.
مدیریت بحران استان خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه سامانه بارشی پیش رو تا اواخر روز  شنبه پنجم بهمن ماه جاری در استان حاکم خواهد شد از عموم شهروندان خواست در روزهای پیش رو از سفرهای غیرضروری به خصوص به مناطق برف‌گیرخوزستان خودداری کنند.
در این مدت نیز آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی مواج و توفانی است و از دریانوردان  و صیادان خوزستانی خواسته شده سفرهای دریایی خود را تا بهبود شرایط جوی به تعویق بیندازند و شهروندان و عشایر از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند.  
با توجه به کاهش دما تا ۶ درجه احتمال یخ‌زدگی سطح جاده‌های کوهستانی شمال شرق به خصوص جاده اندیکا به بازفت نیز وجود دارد.
رییس پلیس راه خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت:با وجود بارش‌های سنگین برف در مناطق مرتفع و کوهستانی شمال شرق خوزستان ، همه راه‌های خوزستان باز هستند ولی رانندگان باید برای تردد در جاده‌های برفگیر از زنجیر چرخ استفاده کنند.
سرهنگ رضا دولتشاهی همچنین به رانندگانی که قصد تردد از جاده‌های مه آلود شمال شرق استان را دارند خواست با احتیاط و در پیش گرفتن سرعت مطمئنه و اجتناب از عجله ، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با توجه به مه آلودگی هوا از چراغ‌های مه شکن استفاده کنند.
از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری و آب و فاضلاب اهواز با بالا بردن سطح آمادگی خود ، در حال تجهیز امکانات خود برای پیشگیری از آبگرفتگی شدند.
برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد سامانه فاضلاب اهواز توانایی هدایت و دفع بارش بیش از ۱۰میلیمتر را ندارد و در شرایطی که این کلانشهر فاقد سامانه جمع آوری آب‌های سطحی است بارندگی‌های سیل آسا همچون بارندگی ۱۰۰میلیمتری ۲۵آذر ماه ۱۳۹۸ ، این کلانشهر با بحران آبگرفتگی و پس زدن فاضلاب رو به رو می‌شود.

برچسب‌ها آب گرفتگی بارش باران اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب گرفتگی بارش باران اهواز آب گرفتگی بارش باران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از جایی شدن رودخانه‌های فصلی و سیلاب و آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی در شمال و شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، منصور شیشه‌فروش از آبگرفتگی محورهای مواصلاتی و جاده‌های شهری و روستای در شمال و شرق استان خبر داده و اظهار داشت: رگبار باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نائین، اردستان و نطنز منجر به فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و رواناب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی این مناطق شده است.

وی افزود: همچنین در اثر بارش‌ها برخی معابر شهری و روستایی و تعدادی از منازل مسکونی نیز دچار آب‌گرفتگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: بر اثر بازش‌های 24 ساعت اخیر محور آزادراه نایین– اردستان - کاشان در محدوده مهراندو و ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج و همچنین محور اردستان - کاشان در محدوده زیرگذر زواره دچار آبگرفتگی شده و به همین تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از آب‌گرفتگی جاده‌های انارک و ابوزیدآباد شهرستان اران و بیدگل خبر داده و افزود: بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملأ احمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین باعث آبگرفتگی معابر روستا و 2 منزل مسکونی شده است.

شیشه‌فروش در ادامه سخنانش از  آبگرفتگی در محورهای جاده‌ای ورزنه، هرند، علویجه، بادرود به کاشان و محورهای جاده‌ای روستاهای خنج، اردیب و عروسان شهرستان خور و بیابانک خبر داده و گفت: بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح ادامه دارد‌.

وی یادآور شد: در کلان‌شهر اصفهان و مناطق مرکزی نیز از بعد از ظهر امروز تا فردا صبح بارش را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، تصریح کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها به شهروندان توصیه می‌کنیم که از تردد و توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی، آبراهه‌ها و مسیل‌ها خوداری کرده و تا زمانی که شرایط آب‌گرفتگی برطرف نشده، از تردد و سفرهای غیرضروری در مسیرها و جاده‌های مواصلاتی این مناطق بپرهیزند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود، گفت: تخلیه آب از منازل و معابر و ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل گیر در حال انجام است.

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود