Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون ۱۶۴ معین اقتصاد مقاومتی توانمندسازی مردم در روستاهای این استان را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی امروز در هفتادوسومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: هم اکنون ۸۸۱ پروژه کوچک و بزرگ توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی در روستاهای این استان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ادامه داد: این شهید سرافراز بسیار فروتن، اخلاق مدار و پاکدست بود و خود را سرباز ولایت و وطن می‌دانست.
وی گفت: همه وظیفه داریم سبک رفتار و اخلاق این شهید را به خصوص برای جوانان بگوییم و تبلیغ کنیم. شهید سلیمانی بسیار ساده زیست بود،  به خانواده شهدا بسیار علاقه داشت و دنبال جاه و مقام نبود.
رزم حسینی افزود: حتی وقتی خواستند نشان ذوالفقار را به شهید سلیمانی بدهند این شهید بزرگوار تاکید داشت که رسانه‌ای نشود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در پاییز امسال به ۶.۳ درصد رسیده که طی ۱۵ سال اخیر بی سابقه است و این میزان چهار درصد کمتر از متوسط کشوری می‌باشد.
علی رسولیان افزود: از پاییز پارسال تا پاییز امسال ۱۱۷ هزار اشتغال خالص در این استان ایجاد شده که از این تعداد ۹ هزار شغل در روستاها بوده است.
وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۵۲.۵ درصد است که هشت درصد بیشتر از متوسط کشوری است و این آمار نشان می‌دهد انگیزه، امید به کار و فعالیت اقتصادی در این استان افزایش یافته است.  

نماینده مردم مشهد و کلات هم در این نشست گفت: خون شهید سلیمانی آثار و برکاتی خواهد داشت که جامعه بشری را به ظهور امام عصر (عج) نزدیک می‌کند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: امروز موج تقاضا برای جمع آوری پایگاه‌های نظامی آمریکا از کشورهای مختلف رو به افزایش است و همه آگاه شده‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا نه تنها ایجاد امنیت نمی‌کند بلکه موجب ناامنی است.

در حاشیه این نشست شرکت تولید چسب ثامن به عنوان یکصد و چهارمین معین اقتصادی برای فعالیت در چند روستای اطراف مشهد معرفی و تفاهمنامه‌ای با مدیر این شرکت به امضا رسید.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع وسعت معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستاست.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از این تعداد در روستاهای استان سکونت دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیشتر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

کد خبر 845374 برچسب‌ها خبر ویژه احمدی نژاد

دیگر خبرها

  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران