Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:58:19 GMT

آفلاتوکسین در لبنیات گلستان در محدوده مجاز است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۳۷۴۲

آفلاتوکسین در لبنیات گلستان در محدوده مجاز است

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: مردم با اطمینان خاطر، لبنیات مصرف کنند زیرا آفلاتوکسین در لبنیات استان در محدوده مجاز است. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استاندارد گلستان، محمود فرمانی با اشاره به 63 مورد نمونه‌برداری از محصولات لبنی استان از ابتدای سال تا کنون، اظهارداشت: نتایج بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌های متعدد از صنایع و فراورده‌های لبنی در استان گلستان در سال جاری، حاکی از آن است که میزان آفلاتوکسین در محصولات لبنی گلستان، بسیار کمتر از حد مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای استاندارد استان گفت: 19 کارخانه لبنی در استان فعالیت و مجموعاً 51 فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تولید می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که محصولات واحدهای تولیدی استان اعم از غذایی و غیرغذایی به صورت مستمر و دوره‌ای، بازرسی و کنترل می‌شوند، خاطرنشان کرد: سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان از نگاه استاندارد، جزو خط قرمزهاست و موضوع سلامتی شهروندان، امری نیست که استاندارد گلستان با تسامح و تساهل با آن مواجه شود. 

میزان آفلاتوکسین صنعت لبنیات آمریکا 10 برابر بیشتر از این میزان در ایران استمردم آذربایجان شرقی با خیال راحت لبنیات بخورند /محصولات لبنی آلودگی بالاتر از حد مجاز به سم آفلاتوکسین نداردمردم همدان با خیال راحت لبنیات بخورند / افلاتوکسین موجود در شیر خطرناک نیست

مدیرکل استاندارد گلستان ضمن اشاره به این موضوع که حد مجاز آفلاتوکسین در استاندارد، تعریف شده است و اگر این میزان از حد تعریف شده (100 نانوگرم بر لیتر) کمتر باشد، خطری برای سلامتی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: میزان آفلاتوکسین موجود در فراورده‌های لبنی استان بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است و خطری متوجه سلامتی گلستانی‌ها نیست.

وی در ادامه افزود: مبنای نظارت دیگر دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان غذا و دارو، اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی بر سلامت فرآورده‌های غذایی و لبنی استان نیز استانداردهای ملی است.

فرمانی با تاکید بر اینکه وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی و شیرهای تولیدی در کارخانه‌ها، به دلیل کنترل مستمر و آزمایشات متعدد، در محدوده مجاز و قابل کنترل قرار دارد، تاکید کرد مصرف کنندگان برای اطمینان از سلامتی خود، از شیر و فراورده‌های لبنی استاندارد استفاده کنند.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر پمپ بنزین ها و جایگاه‌های سی ان جی در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی با اشاره به اهمیت استانداردسازی جایگاه‌های CNG، از نظارت ویژه اداره کل استاندارد استان البرز بر این جایگاه‌ها خبر داد و گفت: همه جایگاه‌های سی ان جی موظف به همکاری با شرکت‌های بازرسی معرفی شده توسط این اداره کل هستند و تمامی ضوابط ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص لازم الاجرا است.

مدیرکل استاندارد استان البرز بیان کرد: در سال جاری نازل‌های سوخت جایگاه‌های سی ان جی استان نیز به لحاظ کالیبراسیون و دقت حجمی گاز ارائه شده به مخازن خودروهای دوگانه سوز، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و تمامی جایگاه‌های سی ان جی باید نسبت به اخذ گواهی از استاندارد اقدام کنند.

وی در خصوص نظارت بر پمپ‌های بنزین استان نیز مطرح کرد: همه نازل‌های سوخت بنزین معمولی و سوپر، نفت سفید و گازوئیل توسط سازمان استاندارد مورد آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند و در صورتی که یک نازل عملکرد درستی نداشته باشد از ادامه خدمات آن جلوگیری و پس از تعمیر و آزمون مجدد آن و در صورت تأیید استاندارد، اجازه ادامه فعالیت صادر می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: همه شهروندان می‌توانند در پمپ بنزین‌ها برچسب‌های صحت کالیبراسیون نازل‌ها را که روی آنها الصاق شده است مشاهده کرده و در صورتی که یک نازل عملکرد درستی نداشت، بلافاصله موضوع را به این اداره کل گزارش دهند.

وی عنوان کرد: در سال جاری با پیگیری‌های مکرر این اداره کل، دو تأسیسات مهم گاز LPG بر اساس استاندارد ملی ۸۴۱ موفق به اخذ استاندارد شدند و با توجه به اینکه فرآیند شارژ سیلندرهای گاز مایعLPG مشمول مقررات استاندارد اجباری است، نظارت‌های این اداره کل بر تأسیسات اصلی شارژ سیلندرها به طور ویژه تشدید شده است.

آئینی در پایان بیان کرد: تعمیرات سیلندرهای گاز مایعLPG نیز تحت نظارت استاندارد بوده و به دلیل وجود یک مرکز مهم تعمیراتی سیلندر گاز مایع در استان البرز، ارائه خدمات تعمیر سیلندرهای LPG به استان‌های مجاور تحت نظارت اداره کل استاندارد استان البرز و کمیته استانی نظارتی مربوطه قرار دارد.

کد خبر 6063595

دیگر خبرها

  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • به این دلیل طلای دست دوم نخرید!
  • به این دلیل طلای دست دوم نخرید !
  • نظارت بر پمپ بنزین ها و جایگاه‌های سی ان جی در البرز
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته