Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که «تمام پرونده‌ هایی که با شکایت شخص حقیقی تشکیل و با رضایت آن بسته می‌شوند حتما باید به شورای حل اختلاف ارجاع داده شوند»، گفت: کوچکترین ناسلامتی در دستگاه قضایی بزرگ است.

به گزارش ایسنا سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز سوم بهمن ماه در ادامه سفر خود به یزد با حضور در جمع قضات، کارکنان دستگاه های وابسته به قوه قضائیه در استان یزد، با بیان این‌که «حفظ دارالعباده یک التزاماتی دارد که باید به آن‌ها متلزم شد»، اظهار کرد: هویت فرهنگی دارالعباده باید توسط نسل امروز این دیار حفظ و صیانت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چالش و آسیب‌های اجتماعی یزد متناسب با دارالعباده نیست و باید برای کاهش آن‌ها برنامه‌ریزی منسجم انجام شود.

وی با بیان این‌که «کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمام مسئولان و دست اندرکاران است»، گفت: مبارزه با هرگونه فساد اداری، فرهنگی و اقتصادی باید در دستور کار تمام دست اندرکاران اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که «قاضی نفوذناپذیری که در یزد فعالیت می کند، قوت این استان است که باید با افتخار معرفی و حمایت شود»، تصریح کرد: عزت نفس بسیار مهم و مهمترین عامل اثرگذاری افراد است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اثرگذاری آیت الله صدوقی قبل و بعد از پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: شهید صدوقی از جمله چهره‌های شاخص استان یزد است که به معنای واقعی عزت نفس و هویت دینی را نمایش داده است.

وی با بیان این‌که «استان یزد همیشه در مسائل خانوادگی، اجتماعی و قناعت الگوی دیگر استان های کشور بوده است»، تأیید کرد: باید تلاش کنیم تا دارالعباده بودن یزد به برکت تلاش مجاهدان بماند.

رئیسی در ادامه با بیان این که تمام پرونده‌ هایی که با شکایت شخص حقیقی تشکیل و با رضایت آن بسته می‌شوند حتما باید به شورای حل اختلاف ارجاع داده شوند، گفت: فعالیت قضایی باید در قوه قضائیه بررسی شوند.

وی با بیان این‌که «هیچ گونه ناسلامتی در دستگاه قضایی قابل قبول نیست»، تأکید کرد: کوچکترین ناسلامتی در دستگاه قضا زیاد است.

وی با اشاره به نقش دادگستری و دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه در توسعه اجتماعی، گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه تمام مدیران و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه کاهش آسیب‌های اجتماعی را مستلزم توجه به پیشگیری از وقوع جرم دانست و بیان کرد: شوراهای حل اختلاف باید با ریش سفیدی مسائل مختلف را برطرف و مانع از ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری شوند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این‌که «مهربانی یکی از اصول اصلی فعالیت دستگاه قضایی است»، گفت: برخورد مناسب با مردم باید ملاک عمل کارکنان دستگاه قضا قرار گیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/002ymw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیسی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، حجت الاسلام اکبری در دیدار با امام جمعه گرمسار بیان کرد: با همراهی و همدلی تمامی مسئولان شهرستان، مأموریت‌ها و برنامه‌های عدلیه در این حوزه قضائی در زمینه‌های نظم، امنیت، آرامش، احقاق حق و ابطال باطل رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از قوای تأثیر گذار کشور است و بنا به اصل ۱۵۶ قانون اساسی عهده دار مأموریت‌های مختلفی است بیان کرد: دستگاه قضائی در اجرای مأموریت‌های محوله از مردم می‌خواهد در موضوعات مهمی از قبیل؛ پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فصل خصومت‌ها در جامعه مسئولان قضائی استان را یاری رسانند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه در جمع مقامات قضائی شهرهای گرمسار، ایوانکی و آرادان اظهار کرد: شاکله و بنای عالم برپایه عدالت است و در مسیر اجرای عدالت افرادی از بیرون سختی‌های خدمت در دادگستری را درک نمی‌کنند. لکن در این مسیر با بکار بستن ظرفیت‌ها، رعایت حساسیت‌ها و دقت نظر کامل ترازو و میزان عدالت را می‌توان در جامعه به درستی ساری و جاری کرد.

اکبری دادگستری خوب و سالم را از نشانه‌های کشور سالم و روبه پیشرفت دانست و بیان کرد: با تحولات بسیار خوبی که در عدلیه نسبت به گذشته رخ داده است حرکت رو به پیشرفت مطلوب مشاهده می‌شود. شاید امروزه به عدلیه در تراز انقلاب اسلامی نرسیده باشیم و نیل به آن تراز نیازمند همراهی، برنامه ریزی، پشتکار و مجاهدت شبانه روزی تمامی کارکنان قضائی و اداری در انجام مأموریت‌ها است که باید این مسیر سخت و حساس را با تلاش‌های مضاعف و به صورت جدی پیگیری کنیم.

در این دیدار دادستان مرکز استان، سرپرست‌های معاونت‌های منابع انسانی و امور فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون قضائی رئیس کل، معاونین توسعه حل اختلاف و مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و مسئولین قضائی، اجرایی و انتظامی گرمسار، آرادان و ایوانکی رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

کد خبر 6085622

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند
  • باید سازوکارهای مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد