Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: اصفهان ۲۰۲۰ آغازی برای رونق گردشگری در تمام کشور است و اگر می گوییم اصفهان به معنای نادیده گرفتن ارزش‌های بالای دیگر شهرها نیست، یعنی اصفهان مرکز بسیاری از مکاتب مانند فرهنگ، هنر و معماری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز پنجشنبه _سوم بهمن ماه_ در پنجمین گردهمایی سراسری شورای هماهنگی سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: مشارکت ریشه در شرکت دارد که در آن سودی برده می‌شود و کاری که هدف مشترک دارد به سرانجام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ان جی اوها شکل نمی‌گیرند مگر آنکه دو عنصر آزادی و داوطالبانه بودن در آن وجود داشته باشد، افزود: طبیعی است که در فعالیت‌های ان جی اوها خیر عام و سود همگانی وجود دارد که البته این دو باید مستمر باشند

شهردار اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های ان جی اوها باید مبتنی بر اصل تداوم و استمرار باشد، تصریح کرد: این مشارکت برای درهم آمیختن اجزای متفاوت خود باید رکن مهمی به نام عقلانیت داشته باشد که عقلانیت و استمرار دو رکن اساسی برای فعالیت تشکل‌ها است.

نوروزی با تاکید بر اینکه تولید سرمایه اجتماعی محصول کار تشکل‌ها است، اظهار کرد: اگر کار اجتماعی به سرمایه اجتماعی تبدیل نشود کنش ناشی از آن فعل صحیحی نبوده است و نهادهای مدنی به نوعی با عبور از سنت های گذشته برای ایجاد یک ترکیب جدید در رسیدن به اهداف معین تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای مدرن جامعه سیاسی دارای قدرت متفاوتی است، افزود: در این جوامع قدرت سیاسی است که بر همه قدرت‌ها سلطه دارد و به نوعی این قدرت ابزار دست حکومت‌ها است، اما قدرت اجتماعی قدرتی است که تبدیل به سرمایه اجتماعی می‌شود و این نهادهای مدنی است که باید بیش از گذشته گرد هم جمع شوند تا چاره‌ای برای مشکلات جامعه بیاندیشند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مشارکت اجتماعی به معنای توانمندسازی بشر برای حفظ کرامت انسانی است تصریح کرد: مخاطب امروز توده مردم نیست چون حرکت ما توده وار نیست آنجا که سیل و زلزله می‌آید و توده‌ها می‌آیند حرکت توده وار شکل می‌گیرد اگرچه آن هم ارزشمند بوده، اما مشارکت سازمان‌های مردم نهاد مشارکتی هدفمند است.

نوروزی با تاکید بر اینکه اصفهان برای ان جی اوها ارزش بسیاری قائل است، اظهار کرد: آمادگی کامل داریم تا با پیگیری همکاران در میراث فرهنگی هر سال میزبان این نوع جلسات باشیم چراکه این نوع همایش‌ها نقش مهمی در حفظ ارزش‌های جامعه دارد.

وی در خصوص اصفهان ۲۰۲۰ گفت: اصفهان ۲۰۲۰ آغازی برای رونق گردشگری در تمام کشور است و اگر می گوییم اصفهان به معنای نادیده گرفتن ارزش‌های بالای دیگر شهرها نیست،  یعنی اصفهان مرکز بسیاری از مکاتب مانند فرهنگ، هنر و معماری است که می‌خواهیم از تاریخ این فرهنگ دفاع کنیم.

کد خبر 407181

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی اصفهان ۲۰۲۰ سازمان های مردم نهاد ميراث فرهنگي اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی برای شهروندان این منطقه خبر داد و گفت: به‌مناسبت این ایام تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان با حضور تعدادی از اساتید راهنمای گردشگری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

محمدمهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۴ در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان ویژه هفته فرهنگی اصفهان در محلات منطقه از سوم تا پنجم اردیبهشت و هشتم اردیبهشت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه شهروندان از سه مکان تاریخی (پل خواجو، میدان امام و مسجد جامع عتیق) بازدید انجام می‌دهند، افزود: تور اصفهان‌گردی با همراهی اساتید گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به‌منظور راهنمای تور و توضیح اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر روز از اجرا پنج دستگاه اتوبوس ویژه شهروندان اختصاص داده شده و شهروندان از خدمات این تور به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 746823

دیگر خبرها

  • عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • عملیات «وعده صادق» صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود