Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز وارد استان می‌شود که بارش‌های متوسط تا سنگین باران به همراه خواهد داشت. 

علی ملاشاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: این سامانه بیشتر نواحی مرکزی و غرب استان را درگیر خواهد کرد اما در ارتفاعات غربی زاهدان، خاش، ایرانشهر، فنوج، نیکشهر، قصرقند، کنارک، مناطق شمال و غرب چابهار و مناطق غربی دریای عمان نیز بارش های قابل توجهی رخ خواهد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در این نواحی بین ۱۰ تا ۴۰ میلی متر باران پیش بینی می شود، افزود: انتظار می رود برای شهرستان دلگان و منطقه بزمان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی متر و برای ارتفاعات غربی استان بین ۵۰ تا ۷۰ میلی متر باران ببارد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید نیز انتظار می رود بنابراین توصیه می شود هم وطنان عزیز از اسکان در حاشیه مسیل ها خودداری کنند و جوانب احتیاط را در رانندگی مد نظر داشته باشند.
ملاشاهی با بیان اینکه برای مناطق سیل زده تمهیدات لازم اتخاذ شود، گفت: با توجه به بارش های سنگین اخیر، لازم است برای بارش های جدید تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی ادامه داد: به دلیل سرمای هوا و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، محورهای مواصلاتی این مناطق مه گرفته و لغزنده پیش بینی می شود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به طور کلی پیامد این سامانه لغزندگی جاده های کوهستانی، جاری شدن رواناب، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان موقتی رودخانه های فصلی و احتمال ورود سیلاب از هلیل رود به سمت جازموریان است.
وی به وضعیت جوی سواحل استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر بارش باران در این مناطق، دریای عمان نیز مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي سامانه بارشی منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر گفت : با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود