Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر مهدویان روان شناس و مشاور خانواده درباره روابط پیش از ازدواج اظهار کرد: ارتباطات پیش از ازدواج معمولا برای طرفین جذابیت کاذبی دارد.

اخبار اجتماعی -​ او با بیان اینکه متاسفانه در این روابط طرفین مهارت لازم را ندارند، گفت: در بسیاری از موارد این روابط زیر نظر خانواده شکل نمی‌گیرد و آسیب‌های زیادی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدویان با بیان اینکه  دختران در این گونه روابط آسیب جدی تری می‌بینند، ادامه داد: امروزه با توجه به شرایط مدرن جامعه، روابط آنلاین و تمایل جوانان به انتخاب همسر، شیوه برقراری ارتباط زوجین پیش از ازدواج تغییر کرده است.

این روانشناس با بیان اینکه مهم‌ترین آسیب این روابط حس بی اعتمادی به جنس مقابل است، بیان کرد: زمانی که ارتباطی بدون مهارت شکل می‌گیرد، سرانجامی جز جدایی و شکست عشقی به همراه ندارد.

او تصریح کرد: حس بی اعتمادی به جنس مخالف می‌تواند در آینده و تشکیل خانواده یک مانع بسیار بزرگ باشد.

مهدویان با بیان اینکه اگر مهارت‌های لازم در برقراری روابط پیش از ازدواج وجود نداشته باشد ممکن است افراد در مسیر خود با فردی سودجو ارتباط بگیرند، افزود: در نگاه اول شخصیت افراد سودجو کاملا  موجه و سالم به نظر می‌رسد، اما در باطن شخصیتی کاملا خطرناک دارند.

او ادامه داد: این افراد سودجو معمولا با نقشه قبلی وارد رابطه می‌شوند و سعی می‌کنند طرف مقابل را به سمت خود بکشانند و او را به خود وابسته کنند و همچنین در نهایت از او باج می‌گیرند.

مهدویان با بیان اینکه برای داشتن یک ازدواج موفق، افراد نیاز به آموختن روانشناسی رفتار با جنس مخالف دارند، گفت: جوانان به جای ناله کردن از شرایط سخت ازدواج، فقط کافی است آمادگی درونی برای این کار را در خود ایجاد کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ازدواج خانواده ازدواج ازدواج جامعه خانواده روانشناسی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: آسیب دیدن فرهنگ کار و عدم جهت‌گیری واحد برخی افراد از جمله نگرانی‌های ما در منطقه‌ سیستان است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در دیدار فرماندار شهرستان زهک ضمن استماع گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی صورت گرفته در این شهرستان، اظهار داشت: اقدامات و خدمات صورت گرفته مایه خوشبختی است، اما همچنان باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و با توجه به نامگذاری سال1403 تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مسئولان باید زمینه مشارکت خرد و کلان مردم را فراهم کنند.

امام جمعه زاهدان، افزود: برای نقش آفرینی بیشتر مردم در حوزه تولید و اقتصاد دولتمردان باید آن‌ها را راهنمایی و آموزش دهند و حتی ممکن است در مواردی نفرات موفق و کارآفرینان برتر را جهت ارائه مشاوره به مردم به کارگیری کنند تا به تدریج شاهد بازدهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی از سوی مردم باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در سیستان و بلوچستان فرهنگ کار آسیب دیده و مسئولان مختلف نیز هنگام ارائه گزارش‌های خود از این جهت گلایه‌مند هستند و این در حالی است که در برخی از جلسات مردم با اشاره به اجرای طرح رزاق خواستار توزیع پول بین مردم بودند اما بنده عنوان کردم که این کار به صلاح مردم نیست و یک آسیب به همراه خواهد داشت و چنانچه در منطقه بلوچستان با این آسیب‌ها مواجه هستیم و افرادی به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و حاضر نیستند نان بازوی خود را بخورند و در مواردی محصولات کشاورزان خراب می شود به این علت که نیروی کار وجود ندارد و مسئولان نمی‌خواهند منطقه سیستان نیز دچار این آسیب بشود بلکه معتقدند درآمدهای حاصل از طرح رزاق باید صرف ایجاد اشتغال برای مردم و توسعه و آبادانی منطقه باشد و البته اگر خانواده‌هایی وجود دارند که از کار افتاده هستند باید ارگان‌هایی حمایتی آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: باید در رشته‌های مختلف به ارائه آموزش بپردازید تا افراد بتوانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و بنده در بازدیدی که از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان داشتم مسئولان این دستگاه آمادگی خود برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اعلام کردند و باید افراد را به فنی و حرفه‌ای معرفی کنید تا به تدریج به نقطه‌ای برسیم که هر انسان بیکاری وجود داشت مقصر خود او باشد چرا که با وجود آموزش‌ها و مشاغل مختلف همچنان توانسته نیاز شغلی خود را بر طرف کند‌.

محامی گفت: آسیب دیگر عدم جهت‌گیری واحد برخی از افراد است، چرا که اختلافات وجود دارد و هر کدام از فرهیختگان و مسئولان شهرستان جهت‌گیری‌های مختلف خود را دارند و فرهنگ تعامل ندارند و رشد خود را در گرو عقب ماندن افراد دیگر می‌دانند که در این صورت منطقه متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه سیستان با بحران کم آبی مواجه هستیم، اما راهکارهای مختلف دیگر وجود دارد، چرا که ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

همچنین در ابتدای این دیدار حسن دهمرده فرماندار شهرستان زهک نیز با ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، اقتصادی و پژوهشی صورت گرفته در سطح شهرستان زهک به بیان طرح‌های برنامه‌ریزی شده در افق آینده این شهرستان پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • فیک بیوتی
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است
  • تماس با کپک چه خطراتی برای سلامتی دارد؟
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون
  • چند فرزندی نقطه مقابل بحران تک‌ فرزندی