Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایانه بار شهرستان آستارا واقع در روبه‌روی تالاب استیل عباس‌آباد، هشت هکتار وسعت دارد که دوهزار متر آن به هنگام بارندگی، دچار آب‌گرفتی می‌شود که رئیس اداره راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار این شهرستان از آغاز عملیات زیرسازی و به‌سازی آن خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سامانه «فارس من» باهدف پی‌گیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پی‌گیری موارد اعلامی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«زیرساخت‌های پایانه بار آستارا مناسب نیست» یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد. 

مخاطب در ثبت این موضوع آورده است‌ که «وضعیت نامناسب پایانه بار شهرستان آستارا واقع در روبه‌روی تالاب استیل عباس‌آباد موجب نارضایتی رانندگان خودروهای سنگین اعم‌از تریلی و کامیون از زیرساخت‌های موجود در این پایانه شده است». 

پیش از این نیز، انتشار فیلمی تحت‌عنوان «بی‌توجهی دستگاه‌های متولی نسبت به وضعیت نامناسب پایانه بار شهرستان آستارا» در فضای مجازی، حساسیت موضوع را دوچندان کرد تا خبرنگار خبرگزاری فارس به سراغ مسئولین برود و علت نامناسب بودن محوطه پایانه بار این شهرستان را از آن‌ها جویا شود.  

دوهزار متر از محوطه پایانه بار آستارا دچار آب‌گرفتی می‌شود 
رئیس اداره راه‌داری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان آستارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس میزان وسعت پایانه بار این شهرستان را هشت هکتار متشکل از چهار باند دانست و اظهار کرد: از مقدار فوق، تنها دوهزار متر به هنگام بارندگی، دچار آب‌گرفتی می‌شود که این دوهزار متر، محوطه پارکینگ پایانه بار است. 

ابراهیم دانش با بیان اینکه از چهار باند پایانه بار شهرستان آستارا دو باند آن اعم‌از رمپ‌های ورود، خروج و توقف، جهت رفاه حال کامیون‌داران به صورت بتن مسطح، زیرسازی و به‌سازی شده است، گفت: زیرسازی و به‌سازی باندهایی که به هنگام بارندگی دچار آب‌گرفتی می‌شوند در دست اقدام است. 

رئیس اداره راه‌داری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان آستارا ظرفیت پایانه بار این شهرستان را دوهزار دستگاه خودروی سنگین اعم‌از تریلی و کامیون عنوان کرد و گفت: کامیون‌داران به صورت میانگین، 24 ساعت جهت تخلیه و بارگیری کالا، استراحت، اقامه نماز و سرویس بهداشتی در پایانه بار توقف می‌کنند. 

زیرسازی فاز نخست محوطه پایانه بار آستارا با 90 میلیون تومان اعتبار 
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عملیات زیرسازی و به‌سازی محوطه پایانه بار این شهرستان قرار است از طریق خودیاری و مشارکت مردم در چند فاز صورت گیرد که فاز نخست آن آغاز شده است.  

کامبیز لقمانی‌مقدم با بیان اینکه در فاز نخست پروژه، قرار است با ایجاد کانال به طول 300 متر، آب‌های سطحی ناشی از بارندگی هدایت شود، گفت: ایجاد کانال جهت هدایت آب‌های سطحی به 90 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که بخش اعظم آن از طریق خودیاری و بخش دیگر از محل درآمدهای دولت تأمین می‌شود.

حسن رستم‌زاد فرماندار شهرستان آستارا نیز پیش از این در جلسه شورای ترافیک این شهرستان از سامان‌دهی خودروهای اطراف پایانه بار خبر داده و گفته بود سامان‌دهی خودروهای اطراف پایانه بار به منظور کاهش ترافیک، کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل در تردد کامیون‌داران انجام می‌شود. 

به گزارش فارس، بخش قابل توجهی از درآمدهای ناشی از حمل‌و‌نقل در سطح استان گیلان و کشور متعلق به شهرستان آستارا است، اما پایانه‌های بار این شهرستان از حداقل امکانات لازم در حوزه خدمات محروم هستند و متولیان امر باید به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: آستارا پایانه بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پلیس شهرستان میرجاوه با اشراف اطلاعاتی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله پنج دستگاه کامیون تانکر دار در سطح حوزه استحفاظی شهرستان میرجاوه مطلع شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی میرجاوه با شناسایی مسیر تردد تریلی‌ها، با هماهنگی مرجع قضایی طی پنج عملیات جداگانه اقدام به متوقف کردن آنها نموده و در بازرسی از این کامیون‌ها موفق به کشف ۱۱۸ هزار لیتر هیدروکربن فاقد مدارک و قاچاق شدند.
 فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری پنج متخلف و توقیف پنج  دستگاه کامیون در این عملیات خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه