Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، حماس برای اولین بار تماس‌هایی با فتح درباره مرحله پس از ریاست «محمود عباس» داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته جاری وارد بیمارستان «الاستشاری» در رام‌الله شد و نمونه خون وی به همراه عکسبرداری از ناحیه سینه برای اون انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «الاخبار» لبنان در همین زمینه گزارش داد، همزمان با گزارش‎های متعدد درباره وضیت سلامتی عباس ۸۵ ساله، حماس برای احتمال غیاب وی در صحنه سیاسی در سال جاری آماده می‌شود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت، حماس برای اولین بار تماس‌هایی در این زمینه با گروه‌های مختلف و جنبش فتح برقرار کرده و رایزنی‌هایی داخلی درباره تعامل با تمام سناریوها انجام داده است.

در ادامه این گزارش آمده، علی‌رغم آنکه حماس معتقد است مرحله پس از عباس بهتر از قبل از آن خواهد بود اما هر شخصیتی که قرار است ریاست تشکیلات خودگردان را بر عهده بگیرند نیاز به توافق عامل دارد و در سایه مداخلات خارجی و اسرائیلی کنونی این امر بعید به نظر می‌رسد.

به همین دلیل منابع وابسته به حماس تصریح کردند، این جنبش برای برگزاری انتخابات قانونگذاری اعمال فشار می‌کند تا از این طریق برخی پرونده‌ها از جمله پرونده مربوط به مرحله پس از عباس را دوباره ساماندهی کند. حماس تلاش خواهد کرد از طریق مجلس قانونگذاری جدید، قوانین تحمیل شده عباس را کنار بزند.

محمود عباس در سال ۲۰۰۵ به ریاست تشکسیلات خودگردان انتخاب شد و دوره قانونی وی در سال ۲۰۰۹ به اتمام رسید ولی وی همچنان در این منصب باقی مانده است. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حماس محمود عباس لبنان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد