Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:05:01 GMT

تبریز دارای ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی شهری است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۴۱۶۳

تبریز دارای ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی شهری است

احمد حمزه زاده، روز پنجشنبه در جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان افزود: اکوتوریسم و ژئوتوریسم از گرایش های جدید اما پرطرفدار حوزه گردشگری است که به معرفی چشم اندازهای طبیعی به گردشگران با حفظ هویت مکانی آنها می پردازد.

وی با تاکید بر تدوین پلان استراتژی ظرفیت های ژئو توریسم استان اظهار داشت: فرصت‌های ویژه بحث اکوتوریسم و ژئوتوریسم در آذربایجان شرقی به ویژه تبریز باید شناسایی شود و با نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی هدف اصلی از این کار را شناسایی این ظرفیت ها، تهیه اطلس جامع و تعریف مسیرهای طبیعت گردی با رویکرد علمی در راستای تدوین استراتژی پلان ژئوتوریسم و اکوتوریسم در تبریز و استان اعلام کرد.

داود مختاری، رئیس مرکز ژئوتوریسم دانشگاه تبریز و عضو کمیته طبیعت ­گردی استان نیز در این جلسه با تبیین اهمیت طبیعت گردی، ژئوتوریسم و اکوتوریسم در صنعت گردشگری گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت کم نظیری در این حوزه دارد که شناسایی، معرفی و حفاظت آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

فیروز باقرزاده، معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح حفاظت از مزارع حکم آباد تبریز با همکاری دانشگاه تبریز تهیه شده است، گفت: باید اراضی و مزارع این منطقه به عنوان میراث طبیعی شهر به صورت کامل حفظ و نگهداری شود.

آذربایجان شرقی با برخورداری از جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی، هتل ها و اماکن اقامتی و زیرساخت های مناسب می تواند با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف و متنوع و شادی آور به یکی از مراکز اصلی جذب و جلب گردشگران داخل و خارج کشور تبدیل شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اطلس گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز اطلس گردشگری آذربایجان شرقی تبریز اطلس گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد بازدید از موزه‌های این استان از ابتدای نوروز تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافت.

علیرضا بایرام زاده در گفتگو با خبرنگاران، مجموع بازدید کنندگان از موزه‌های آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲۸ هزار و ۲۲۳ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد بسیار فراتر از پیش بینی‌های ستاد خدمات سفر نوروزی استان است، چون با توجه به شرایط آب و هوایی استان و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش تعداد گردشگران و استقبال از موزه‌ها محتمل بود.

وی موزه کلیسای سنت استپانوس در جلفا، موزه آذربایجان و موزه قاجار در تبریز را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در تعطیلات نوروزی تاکنون معرفی و اظهار کرد: در این مدت کلیسای سنت استپانوس با ۲۳ هزار و ۶۲۹ قطعه بلیت فروشی در صدر موزه‌های پربازدید آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

بایرام زاده افزود: در این مدت تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر از موزه آذربایجان و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از موزه قاجار در تبریز بازدید کرده اند.

وی توجه عمیق به موزه‌ها و بازدید از این مراکز هویتی را جزو فرهنگ عمومی مردم تبریز و آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی و کمک رسانه‌های گروهی در سال‌های اخیر بازدید از موزه‌های مختلف در استان تبدیل به فرهنگ عمومی شده است و این موضوع اتفاق بسیار مهم فرهنگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • نخستین مراسم احیاء شب قدر در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • فعالیت ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم