Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) در مراسم اولین گردهمایی بسیجیان شستا با محوریت بهره‌گیری از توان داخلی در ارتقا و تعالی سازمانی اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم در مجموعه ۱۸۷ شرکت دراختیارمان که حدود ۸۰ شرکت بروسی و ۸۷ شرکت غیرمدیریتی اند عملکردشان را تلفیق کنیم که سود عملیات تلفیق حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بالغ شده و نسبت به سال‌های گذشته که حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود، رشد ۲۱۳ درصدی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سود خالص عملیات تلفیق در ۳۱ خرداد سال ۹۸ به ۱۰ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به سال گذشته ۲۸۶ درصد رشد داشته است و نرخ بازده دارایی شستا از ۸ درصد به ۱۸ درصد رسید که رشد بی نظیری بود.

مدیرعامل شستا بیان کرد: سود خالص شستا در شرکت اصلی در ۳۱ خرداد ۹۸ نسبت به سال گذشته از هزار ۲۰۰ میلیارد تومان به ۴ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است همچنین باید بگویم که بازرسی به شرکت‌های شستا بر عهده سازمان حسابرسی کل کشور است.

رضوانی فر ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال مسیر رشد اقتصادی مجدد ادامه پیدا کرد و فروش تجمیعی در ۶ ماهه اول سالِ گذشته ۱۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این آمار در ۶ ماهه اول امسال به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید و سود خالص تجمیعی ما ۳ برابر شده است.

وی افزود: در مجموعه شستا ۲۸۶ پروژه در حال انجام است که امسال حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها سرمایه گذاری کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی شرکت‌های شستا اقداماتی را آغاز کردیم، افزود: بهره گیری از توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور نیاز به ساماندهی است که این کار آغاز شده است و مجموعه‌ای از شرکت‌ها که بورسی نبودند در برنامه برای عرضه در بازار سهام قرار گرفتند و شرکت‌هایی که فکر می‌کردیم ادغام آن‌ها باعث انسجام و هم‌افزایی بیشتری می‌شود را ادغام کردیم و چند شرکت ادغام شدند و چند شرکت نیز در دستور کار برای ادغام قرار گرفته است.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: به سمت انحلال شرکت‌هایی که تکنولوژی ان‌ها از شرایط کسب و کار فاصله گرفته است رفتیم تا ظرفیت‌های استفاده شده در آن شرکت هارا به شرکت‌های دیگر اختصاص دهیم.

وی گفت: برای آن که دارایی‌های غیرمولد شستا را کاهش دهیم بیش از ۴۰ دفتر مرکزی را تخلیه کردیم و دفاتر شرکت هارا به محل کار اصلی منتقل کردیم همچنین مجموعه از اقدامات برای شناسایی املاک و دارایی‌ها مازاد صورت گرفته تا این دارایی وارد سرمایه گذاری مولد شستا شود و نتیجه آن این شد که در سال ۹۶ نزدیک به ۴۰ شرکت زیان ده داشتیم، اما در ۶ ماهه اول امسال شرکت‌های زیان ده به ۱۱ شرکت رسیده است.

رضوانی فر اظهار کرد: درایت‌های خوبی در افزایش سرمایه صورت گرفته است که ۳۷ شرکت افزایش سرمایه داشته اند و در ۳۳ شرکت دیگر در حال انجام است و افزایش سرمایه در شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی از ۳ هزار ۹۰۰ به ۸ هزار میلیارد تومان انجام و ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ارزش دارایی شستا هم در بخش بورسی و غیر بورسی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان نسبت به ابتدای سال افزایش پیدا کرده است و ارزش دارایی شستا در حال حاضر نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

رضوانی فر گفت: برای اینکه از تمام ظرفیت‌هایی که در مجموعه شستا وجود دارد استفاده شود و شستا نقش خود را به طور کامل در چنین شرایط اقتصادی ایفا کند نیاز به اقداماتی دیگری است.

وی افزود: نظام سلطه و استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از همه ابزار‌ها برای ضربه زدن و از بین بردن این انقلاب استفاده کرده و همیشه تمام ضربه‌ها هم جهت اعمال کرده است، اما مقاطعی به نسبت توانمندی که ما داشتیم جهت ضربه‌ها تغییر داده است.

مدیرعامل شستا ادامه داد: هم اکنون استنباط آن‌ها این است که با روش‌های اقتصادی و محدود کردن فضای کسب و کار می‌توانند به ما ضربه بزنند بنابراین چاره‌ای نداریم تا به فرموده مقام معظم رهبری قوی شویم.

وی افزود: یکی از راه‌ها برای قوی شدن در حال حاضر در حوزه اقتصادی است چراکه سعی میکنند هر فعالیت اقتصادی در کشورمان را تحریم کنند و این نشان می‌دهد درحال حاضر تمرکز آن‌ها در حوزه اقتصادی است و نقش افرادی که در حوزه اقتصادی مشغول هستند پررنگ می‌شود.

وی گفت:استفاده از پتانسیل قرارگاه خاتم الانبیاء این پالایشگاه بزرگ ساخته شد، نزدیک به ۳۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ظرفیت بنزین داخل اضافه شد و دیگر حرفی از تحریم بنزین نمی‌زنند.

وی اضافه کرد: در حوزه دیگر نیز همینطور است در حال حاضر ۹۶ درصد دارو‌های مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم و دیگر در لیست تحریم‌ها آورده نمی‌شود چراکه می‌دانند تاثیری ندارد.

وی گفت: استفاده از توان داخلی و داشتن تفکر بسیجی برای خروج در شرایط خاصی که در آن قرار گرفتیم می‌تواند کمک کننده باشد.

رضوانی فر تصریح کرد: مهم‌ترین پایه تفکر بسیجی که در چنین شرایط می‌تواند تاثیرگذار باشد تا از این شرایط اقتصادی عبور کنیم دینداری بر پایه اسلام ناب محمدی است.

مدیرعامل شستا ادامه داد: دومین پایه تفکر بسیجی، بصیرت است که بسیجی‌ها همواره بر این پایه پیشرو بوده و حرکت کرده است و از بسیج کارگری می‌خواهیم در حوزه‌های کاری خود پیشرو و خط شکن باشید.

وی افزود: سومین پایه تفکر بسیجی احساس مسئولیت است این احساس مسئولیت، بسیجی را صاحب اراده و همت بلند کرده است نمونه بارز آن سردار قاسم سلیمانی است که هنگامی که در شرایط فشار برون منطقه‌ای سوریه و عراق و ... بود، اما وقتی در خوزستان سیل آمد احساس مسئولیت کرد در آنجا حضور پیدا کرد.

رضوانی فر اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت فکری و سرمایه‌های اجرایی و انسانی میتوانیم از تنگنا‌ها عبور کنیم همچنین بسیجی آرمانِ عمل گراست چراکه اهل عمل مجاهدانه و نشاط در عمل است افرادی که مبتنی بر این تفکر زندگی کردن نشان دادند که می‌شود با استفاده از این تفکر کار‌های بزرگی در کشور انجام داد.

وی گفت: مجموعه شستا از ۶۵ هزار نفر پرسنلی که در اختیار دارد و ۱۳۵ پایگاه بسیجی که دارد انتظار دارد که برای خروج از در شرایط سخت اقتصادی گردهم بیایند.

مدیرعامل شستا خاطرنشان کرد: مجموعه شستا یکی از مجموعه‌های اقتصادی مهم در کشور است چرا که به علت تنوع در حوزه کسب و کار نمونه‌ای از تمام فعالیت‌های اقتصادی در کل کشور است و ما باید به سهم خود اجرا کننده صحبت‌های مقام معظم رهبری در جهت قوی شدن در حوزه اقتصاد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شستا وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، صبح امروز چهارشنبه در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدعوین برگزار شد.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علی خطیر و رضا درویش مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به همراه نمایندگان کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی، از حضار در این مراسم بودند.

پیش از این در بازار فرابورس، سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی شامل ۶ بانک و باشگاه استقلال نیز به کنسرسیوم پتروشیمی زیر نظر هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس واگذار شده‌اند.

کد خبر 6087365 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد