Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در زمان حضور در بیت‌المقدس با یک مامور پلیس اسرائیل جر و بحث کرد.

 

مکرون، ماموران پلیس اسرائیل را به نقض و نادیده گرفتن قوانین و مقرراتی متهم کرده که آنها را از ورود به کلیسای سن آن (قدیس حنه) در بیت‌المقدس منع می‌کند.

 

طبق این مقررات، این کلیسا، بخشی از قلمرو فرانسه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کلیسای مربوط به دوره صلیبیون را عبدالمجید یکم، سلطان امپراتوری عثمانی، به پاس قدردانی از حمایت فرانسه در جریان جنگ کریمه به ناپلئون سوم اهدا کرد.

 

در ویدیویی که منتشر شده، مکرون دیده می‌شود که به انگلیسی به ماموران اسرائیلی هشدار می‌دهد: "از کاری که جلوی من کردید خوشم نیامد، لطفا بیرون بروید، دست به تحریک نزنید."

 

ویدئو

 

حادثه مشابهی در دهه نود میلادی در زمان بازدید ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه پیش آمده بود.

 

از زمان اهدای این کلیسا در سال ۱۸۵۶، پرچم فرانسه بر فراز این کلیسا برافراشته شده است.

 

در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مکرون زیر گذر سرپوشیده‌ای که به کلیسا منتهی می‌شود، در محاصره محافظان فرانسوی و اسرائیلی دیده می‌شود.

 

در این ویدیوها، مکرون به مامور پلیس اسرائیلی اشاره می‌کند و در حالی که صدایش را بلند کرده می‌گوید: "از کاری که جلوی من کردی خوشم نیامد، لطفا بیرون برو."

 

مکرون در ادامه گفت: "متاسفم اما ما از مقررات آگاهیم، کسی نباید تحریک کند، ما باید آرامش را حفظ کنیم ... لطفا به مقرراتی که قرن‌ها بوده احترام بگذارید، (این مقررات) با حضور من دچار تغییر نخواهند شد. این را به شما می‌گویم. خوب؟"

 

ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه نیز در سال ۱۹۹۶ در حین بازدید از این کلیسا، وقتی ماموران امنیتی اسرائیل شروع به هل دادن فلسطینی‌ها، روزنامه‌نگاران و دستیارانش کردند، عصبانی شد.

 

 

شیراک هم به انگلیسی صحبت کرد و گفت: "چه می‌خواهید؟ که من برگردم سوار هواپیمایم شوم و به فرانسه برگردم؟ این چیزی است که می‌خواهید؟ بگذارید بروند."

 

دولت وقت اسرائیل به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو از شیراک عذرخواهی کرد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امانوئل مکرون ژاک شیراک ویدئو فیلم اسرائیل عکس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آدولف هیتلر تشبیه کرد.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از عراق، گفت: اشغال غزه توسط اسرائیل، در‌ها را برای دیگر عملیات‌های اشغالگران باز می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی در این‌باره توضیح داد: اشغال غزه، به تروریست‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد در غزه مستقر شوند و اسرائیل را تهاجمی‌تر می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اسرائیل نباید اجازه اشغال مجدد غزه را داشته باشد و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

طبق این گزارش، اردوغان ضمن تکذیب انتقال مقر جنبش حماس به خارج از قطر، تصریح کرد: نتانیاهو مانند هیتلر است و متحدان اسرائیل از عدالت فرار نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است