Web Analytics Made Easy - Statcounter

ندیم بابر این سخنان را در  «سید محمد علی حسینی» سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بیان کرد.
وی با ابراز خرسندی از حضور سفیر جدید ایران در پاکستان اطمینان داد که دولت پاکستان به ویژه وزارت نفت این کشور از تمامی تلاش ها در جهت گسترش همکاری های دو کشور برادر در حوزه انرژی حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ندیم بابر با اشاره به جنبه های مهم بخش انرژی در پاکستان، درخصوص زمینه های بالقوه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بحث و تبادل نظر کرد.

سفیر ایران با ابراز امیدواری نسبت به تداوم روند رشد روابط دوجانبه دو کشور، گفت: پاکستان همسایه مهم ایران است و دو کشور همواره از روابط برادرانه و مناسبات نزدیک برخوردار هستند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز همواره سیاست‌های موثری برای همکاری با کشورهای همسایه بویژه پاکستان به اجرا گذاشته است. ایران نه تنها آمادگی خود را برای تامین انرژی ارزان و بی وقفه به پاکستان اعلام کرده بلکه حاضر است سطح فعلی انتقال برق به این کشور همسایه را به ۳ هزار مگاوات نیز افزایش دهد.

کارشناسان پاکستانی و رسانه های این کشور بارها از دولت این کشور خواسته اند که از فرصت استفاده ظرفیت های انرژی ایران بویژه حصول انرژی ارزان از کشور همسایه بهره مند شوند.

دریافت انرژی ارزان برای کشوری مثل پاکستان که همواره با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه است، موضوع حیاتی شمرده می شود تا جایی که سیاستمداران این کشور بارها نسبت به گران بودن نرخ گاز وارداتی از قطر اعتراض کرده و به جای آن اجرای طرح گاز ایران را برای کشورشان سودمند می دانند.

پاکستان کشوری با جمعیت بیش از ۲۲۰ میلیون نفر بازار مصرف بزرگ گاز طبیعی در منطقه محسوب می‌شود که در حال حاضر تنها توانایی تامین دو سوم گاز مورد نیاز خود را دارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره از آمادگی خود برای افزایش سطح صادرات برق به پاکستان خبر داده و متقابلا پاکستان نیز با پذیرفتن پیشنهاد کشور همسایه خود می تواند گام بلندی در مسیر رفع بحران انرژی در این کشور بردارد.

ایران، کشوری با ظرفیت بالا در تولید انرژی شناخته می شود که میتواند از طریق منابع گسترده خود کمک جدی برای رفع بحران انرژی در پاکستان انجام دهد.

برخورداری از تجربه های مهم و با ارزش در بخش انرژی، ایران  قابلیت ساخت خطوط انتقال جدید در پاکستان را دارد که با کمک آن می توان حتی در شرایط نامساعد جوی، انتقال برق را به آسانی انجام شود.

همچنین ایران بزرگترین کشور صادر کننده برق خاورمیانه است و در زمان کنونی به پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان برق صادر می کند، در حال حاضر ایران ۱۰۰ مگاوات برق به پاکستان صادر می کند.

برچسب‌ها سفیر ایران در پاکستان پاکستان ایران نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفیر ایران در پاکستان پاکستان ایران نفت سفیر ایران در پاکستان پاکستان ایران نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان که در صدر هیئتی صبر امروز به پاکستان سفر کرده است، در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان (شهباز شریف) شرکت کرده و پاسخگوی اصحاب رسانه شدند.

نخست وزیر پاکستان در ابتدای این نشست خبری ضمن خوش‌آمدگویی متفاوت نخست وزیر پاکستان به رئیس‌جمهور ایران اظهار کرد: «چشم ما روشن؛ دل ما شاد»

وی افزود: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست.

شهباز شریف با بیان اینکه امروز در جلسه با رئیس‌جمهور ایران درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی تبادل نظر کردیم، ادامه داد: ایران نخستین کشوری بود که در سال ١٩٤٧ میلادی، پاکستانِ مستقل را به رسمیت شناخت.

نخست وزیر پاکستان بیان کرد: در روابط اقتصادی به ویژه تجارت دوجانبه در زمینه همکاری‌های مربوط به حوزه انرژی فعالیت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم، اظهارکرد: در زمینه فقه و حقوق تبحر دارید و در راه پیشرفت جلو می‌روید.

شهباز شریف همچنین ادامه داد: پاکستان و ایران نگران وضعیت مردم غزه هستند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند. از همه کشورهای جهان درخواست می‌کنیم برای پایان گرفتن هر چه سریع‌تر جنایات در غزه همکاری کنند.

نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: راه‌حل عادلانه و تفصیلی برای مسئله فلسطین ضروری است؛ پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین آزاد به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است