Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سبحانی در پیامی به سیزدهمین مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی گفت: اگر بانوان با قرآن آشنا شوند بی شک محیط خانواده هم قرآنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع) امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد.

در این مراسم پیام مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی توسط محمد انصاری، تولیت دارالقرآن امام علی(ع) قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این پیام آمده است: قرآن کریم معجزه جاویدان پیامبر اسلام(ص) است و آیین جاویدان، معجزه جاویدان لازم دارد تا در هر زمانی حجت را بر خواهان حق و حقیقت تمام کند بنابراین آشنایی با قرآن و کلام هر پروردگار وظیفه هر انسان حقیقت جویی است و نخستین قدم آن هم همین تلاوت، حفظ و قرائت قرآن کریم است که در خود قرآن در این مورد بسیار تأکید شده است.

در ادامه آمده است: در سوره مزمل خداوند تبارک و تباری می فرماید «قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلاً» یعنی بخشی از شب را باید به تلاوت قرآن اختصاص داد زیرا تلاوت آیات شریفه قرآن فی نفسه مطلوب الهی است.

در این پیام افزوده شده است: تلاوت و حفظ قرآن مقدمه آگاهی از مفاهیم عالی آن است و آگاهی مقدمه عمل به دستورات نورانی قرآن است و عمل در نهایت به معرفت الهی منجر می‌شود. اکنون بحمدلله شاهد برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم از سوی دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) می‌باشیمکه نمایانگر فعالیت‌های قرآنی بانوان در سطح جامعه اسلامی است و به لطف الهی مسیر رشد و ترقی خود را روزافزون طی می‌کند.

در ادامه پیام این مرجع تقلید ذکر شده است: هم اکنون اقبال بانوان به حفظ آیات الهی نسبت به آقایان بسیار پیشی گرفته و این مهم جای شکر الهی را دارد چراکه اگر بانوان با قرآن آشنا شوند بی شک محیط خانواده هم قرآنی می‌شود. بانوان نقش اساسی در تربیت فرزندان و نهاد خانواده دارند و قرآنی بودن آنها تأثیر به سزایی در ترویج فرهنگ قرآن کریم در آینده نسل ها می‌تواند باشد.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: دارالقرآن امام علی که توفیق برگزاری این رویداد مبارک و ارزشمند را دارد توفیق مهم دیگری را نیز داشته است و آن احیاء بیت عالم ربانی و مفسر بزرگ قرآن صاحب تفسیر المیزان علامه طباطبایی است که بحمدلله این بیت شریف نیز هم اکنون یکی از مراکز و مدارس تفسیری در حوزه علمیه قم شده است.

در این پیام یادآور شده است: دوام توفیقات همه دست اندرکاران و خادمان قرآن کریم و همچنین همه شرکت کنندگان در این مسابقات قرآنی را از درگاه الهی مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/78003*30

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن امام علی قم آیت الله سبحانی مسابقات یاوران مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت صهیون از قرآن

  مذاکرات مخفیانه مربوط به تدوین این سند، در چندین جلسه کمیته قانون اساسی در کنست (‌پارلمان رژیم اشغالگرصهیونیستی) صورت گرفته است. در این خصوص، سه نکته مهم و اساسی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نخست
 این‌که حساسیت خاص رژیم اشغالگر‌ نسبت به آخرین و کامل‌ترین کتاب آسمانی، منبعث از وعده‌های قطعی این سند الهی مبنی بر پیروزی نهایی حق بر باطل است. تعالیم و فرامین قرآن کریم نه فقط اجازه تسلط اشغالگران صهیونیستی و کفار بر مسلمانان را نمی‌دهد، بلکه تضمین‌کننده روند و نتیجه مواجهه‌های مقدس و خداپسندانه با مستکبران و دیگر نمادهای جریان سلطه است. جبهه مقاومت در هر دو بعد گفتمانی و عملیاتی، بر مبنای همین اعتقادات صریح و وعده‌های مسجل خداوند متعال در قرآن کریم شکل گرفته است. بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل تشدید حساسیت صهیونیست‌ها نسبت به قرآن کریم، مشاهده عینی و تاویل آیات این کتاب مقدس در عرصه عمل است. استیصال صهیونیست‌ها پس از عملیات طوفان الاقصی به نقطه اوج خود رسیده و در مقابل، رزمندگان مقاومت با اتکا به قرآن کریم در مسیر ظفر و فتح مبین هستند. 

نکته دوم
 این‌که رژیم اشغالگر صهیونیستی به صورت خاص طی سال‌های اخیر، اقدامات وقیحانه زیادی را در هم افزایی با دستگاه‌های اطلاعاتی و رسمی غرب در راستای قرآن‌ستیزی صورت داده است. نقش لابی‌های سوسیال - صهیونیست و محافظه‌کار- صهیونیست در خاک اروپا در صیانت سیستماتیک از هتاکان به کتاب مقدس مسلمانان غیر‌قابل انکار است. وقایع تلخی که چندین بار در کشورهای حوزه نوردیک و اسکاندیناوی مانند سوئد و دانمارک و حتی برخی نقاط دیگر اروپا رخ داده، شاهد مثالی دال بر این قرآن‌ستیزی هدفمند و برنامه‌ریزی شده است. با این حال، بازی وقیحانه دولت‌های غربی در زمین صهیونیست‌ها قطعا نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت و منجر به تمرکز بیشتر افکار عمومی جهان بر تعالیم این کتاب انسان‌ساز خواهد شد. 

نکته سوم
، معطوف به تحقق ابرمفهوم و الگوی کلان امت واحده اسلامی حول تعالیم ناب قرآن کریم است. به راستی زمانی که دشمن صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، تا این اندازه‌ روی قرآن‌ستیزی در جهان متمرکز شده، چرا پیروان بی‌شمار دین مبین اسلام در سرتاسر جهان ارزش و قدر این کتاب مقدس و بی‌همتا را نمی‌دانند؟ صورت مسأله این است که صهیونیست‌ها اکنون قرآن کریم و آیات نورانی آن را بزرگ‌ترین تهدید و نقطه ضعف خود در برابر جریان حق می‌دانند. آیا زمان آن نرسیده است که این نقطه‌ضعف صهیونیست‌ها را تبدیل به نقطه قوت عینی جهان اسلام ساخته و وحدت امت اسلامی را حول این گنجینه وحیانی شکل دهیم؟ علما، دانشمندان، دولت‌ها و ملت‌های مسلمان نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهند.‌ 

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • پیام تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • وحشت صهیون از قرآن
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان