Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: از سال‌های گذشته کارشناسان بر این باورند که استفاده از پول مجازی می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک کند از آنجایی که حمل‌ونقل این پول‌ها قابل ردیابی نیست کشورهایی که در حال تحریم هستند می‌توانند با استفاده از آن مبادلات مالی خود را انجام دهند بدون اینکه مسیر انتقال مشخص شود.

راشاتودی نوشت: کشورهای در حال تحریم به دنبال این هستند که بتوانند تحریم‌ها را دور بزنند اما اغلب ارز این کشورها با کاهش جدی مواجه شده و حتی مردم خودشان نیز به ارزش پول‌هایشان اعتماد ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها نظیر ونزوئلا و ایران که ارزش پولشان کاهش یافته بیت‌کوین به عنوان یک ارز قابل اطمینان برای مردم به منظور حفظ سرمایه‌هایشان تبدیل شده با این حال هنوز معلوم نیست که آیا این امکان وجود دارد که محدودیت‌های اقتصادی به واسطه این ارزها برداشته شود.

اگر ارزهای مجازی ابزاری برای اجتناب از تحریم‌ها و ابزار ضدتحریم در سیستم بانکی باشد این کشورها می‌توانند از ارزهای مجازی برای جلوگیری از تحریم‌ها استفاده کنند اما این مسأله مهم است که آیا این ارزها در مبادلات فرامرزی هم برای آنها قابل استفاده خواهد بود یا نه.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارزهای مجازی دور زدن تحریمها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:
آماده سقوط قیمت دلار باشید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228139 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • طلا در این کشورها ارزان است
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
  • چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد