Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) از برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم با یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد انصاری مدیرعامل دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین المللی حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم که در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقاس جمکران برگزار شد،اظهار داشت: در شورای برنامه‌ریزی تصمیم گرفتیم با توجه به شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی و جنبه بین‌المللی این دوره از مسابقات، نام این شهید سرافراز را برای مسابقات امسال انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام آمادگی شبکه قرآن برای ساخت مستند تاریخچه مسابقات بین‌المللی قرآنمرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شوددر نشست اصحاب فرهنگ و هنر همدان با استاندار مطرح شد:گلایه از قطع بیمه مربیان قرآنی تا بی‌عدالتی در توزیع امکانات

وی با بیان به اینکه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)‌ یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در بخش خواهران از امروز در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم آغاز شده است، افزود: تاکنون 12 دوره از این مسابقات با هدف لبیک به ندای رهبری در جهت ضرورت انس با قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برگزار شده است.

انصاری با تأکید بر اهمیت این مسابقات در سطح و پوشش عمومی کشور، تصریح کرد: در قسمت خواهران این دوره 5 هزار و 618 نفر ثبت‌نام کردند که سال گذشته آمار نیز همین حدود بود و در بخش برادران نیز هفت هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم که جمعاً 12 هزار نفر شرکت‌کننده خواهر و برادر در سال گذشته و امسال داشتیم.

مدیرعامل دارالقرآن امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بیان کرد: این مجموعه از سال 1341 فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرده اما تا سال 1385 فعالیت آن به‌صورت مسابقات نبود تا آنکه از سال 86 در پاسخ به فراخوان رهبری برای ایجاد انگیزه میان اقشار مختلف جامعه در جهت انس با قرآن کریم و نیز ضرورت تربیت حافظان قرآن به‌عنوان مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن، اقدام به برگزاری مسابقات سراسری قرآنی نمود.

انتهای پیام/458/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران