Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین الهی‌نژاد در افتتاحیه همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه‌ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان اینکه باور و اندیشه مهدویت با مبانی قرآنی و روایی وعقلی و شهودی قابل تحلیل است، گفت: بر اساس داده‌های تاریخی، حوزه مهدویت در مقاطع مختلف از جمله حضور ائمه، غیبت صغری و غیبت کبری دچار فراز و فرودی جدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این فراز و فرود در دو مقطع قبل از انقلاب و بعد از آن نمود ویژه‌ای دارد؛ اندیشه مهدویت در دوره انقلاب اسلامی ایران از نظر کمی و کیفی چنان رشد مضاعفی پیدا کرده که نمی‌توان آن را با دوره‌های قبل مقایسه کرد.

دبیر علمی همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه‌ای» با اشاره به اینکه رشد کیفی مهدویت در دوران بعد از انقلاب نیز فزاینده بوده است، تصریح کرد: مهدویت از حوزه اعتقادی به آموزشی و پژوهشی رسید و همین طور در عرصه مهدویت فضای پژوهشی مختلفی شکل گرفته و دانش پژوهان در سطوح مختلف در رشته مهدویت پژوهشی مشغول تحصیل و فارغ التحصیل هستند.

وی افزود: در دوره انقلاب اسلامی، همایش‌ها و نشست‌های گوناگون علمی و کرسی‌های نظریه پردازی در جای جای انقلاب اسلامی شکل گرفته است و آثار متعددی در این حوزه تألیف شده است.

حجت الاسلام الهی‌نژاد اظهار داشت: هرچه حوزه مهدویت بیشتر با قواعد عقلی، فطری و شهودی با مستندات فقهی و قرآن و متد علمی تحلیل شود، از فضای شعار زدگی فاصله گرفته و کمتر دچار چالش‌ها و آسیب‌ها می‌شود.

وی با اشاره به انسجام و انتظام فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع مهدویت گفت: به همین جهت فراخوان همایش با محوریت اندیشه ایشان در ۱۱ محور و ۱۰۰ ریز موضوع اعلام شد.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای این همایش بیش از ۲۰ نشست علمی برگزار کردیم که این ۲۰ نشست در قالب یک جلد کتاب و مقالات برتر نیز در قالب چهار جلد کتاب منتشر شده است.

کد خبر 4833505

منبع: مهر

کلیدواژه: قم مهدویت دفتر تبلیغات اسلامی بارش برف بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام قزوین گرگان دهه فجر انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند شیراز سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

این خبر تکمیل می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • حکم روزه داری که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد از نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره برگشت شخص روزه‌دار به وطن خویش
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند
  • حکم روزه روزه داری که قبل از ظهر به وطن خود نمی‌رسد از نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای