Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره هزینه صدور مجدد شناسنامه در سال ۹۸ گفت: هزینه صدور شناسنامه مجدد در سال ۹۸، ۳۰ هزار تومان است و افراد متقاضی تعویض شناسنامه باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

ابوترابی در ادامه درباره هزینه صدور مجدد شناسنامه در صورت صدور مجدد گفت: هزینه صدور شناسنامه مجدد در اجرای مواد ۳۲ و ۳۳ قانون ثبت احوال ۱۰۰ هزار تومان و هزینه صدور شناسنامه مکانیزه مجدد ناشی از فقدان در مرحله اول ۴۰ هزار تومان، هزینه صدور شناسنامه مکانیزه مجدد ناشی از فقدان برای دومین بار ۷۰ هزار تومان و هزینه صدور ناشی از فقدان برای مرحله سوم و بعد از آن ۲۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه مکانیزه دارای شرایطی است که باید دارای این شرایط باشید و مدارکی را نیز دارا باشید تا بتوانید اقدام به این کار کنید. در ادامه شرایط تعویض شناسنامه و مدارک مورد نیاز برای آن را مشاهده می‌کنید:

تعویض شناسنامه در چه صورتی امکان پذیر است؟

تعویض شناسنامه‌های نمونه قدیم دراجرای قانون ثبت احوال الف) با ارائه شناسنامه نمونه قدیم ب) بدون ارائه شناسنامه نمونه قدیم

تعویض شناسنامه‌های نمونه جدیدمستعمل

تعویض شناسنامه ناشی‌از اجرای احکام صادره از محاکم دادگستری، تصمیمات متخذه هیات‌های حل اختلاف، آرای صادره از کمیسیون‌های تشخیص سن یا مصوبات نام خانوادگی.

تجدید شناسنامه پس از رسیدن فرد به سن ۳۰ سالگی جهت تعویض عکس.

تعویض شناسنامه پس از رسیدن فرد به ۱۵ سال تمام

هر یک از اشخاص زیرمی توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان سراسر کشور، نسبت به تنظیم و امضاء برگ درخواست تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه جدید اقدام نمایند.

اشخاص ۱۸ سال به بالا

افراد کمتر از ۱۸ سال که دارای حکم رشد باشند

پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از ۱۸ سال

مادر تا زمانی که در قید زوجیت پدر طفل باشد با ارائه شناسنامه خود

سرپرست قانونی (قیم، امین، وصی) برای افراد صغیر و محجور با ارائه مدارک مستندکه سمت او احراز گردیده باشد

مدارک مورد نیاز

تعویض شناسنامه نمونه جدید مستعمل، اصل شناسنامه، سه قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ جدید (برای اشخاص ۱۵ سال به بالا)، پرداخت هزینه متعلقه طبق تعرفه جاری، چنانچه شناسنامه‌ای که جهت تعویض ارائه می‌شود فاقد عکس باشد ارائه اصل و تصویر مدارک معتبر عکسدار از قبیل (گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه رانندگی، کارنامه عکسدار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی نامه عکسدار محصلین از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل می‌باشند یا کارت شناسایی عکسدار کارکنان دوایر دولتی باذکر مشخصات سجلی) الزامی است. ضمناً پس از تطبیق اصل و تصویرمدارک معتبر یاد شده، اصل مدرک مسترد میگردد.

چنانچه صاحب شناسنامه فاقد هر یک از مدارک مذکور در بند ۴ باشد از طریق معرفی وی به نیروی انتظامی، درخواست تأیید عکس خواهد شد. کارمندان دولت و یا کسبه (با جواز کسب) می‌توانند نسبت به تآیید هویت در ظهر عکس‌های دارنده شناسنامه اقدام نمایند.

ضمناٌ درخواست تعویض شناسنامه در غیر از محل صدور شناسنامه بلامانع است که در این گونه موارد پس از تنظیم درخواست و آن به اداره ذیربط (محل صدور شناسنامه) نسبت به تعویض و تحویل آن اقدام خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شناسنامه تعویض شناسنامه صدور شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم، گفت: لازم است سراغ رویکردهای جدید و خلاقانه در حوزه گردشگری برویم و از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر پرهیز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _ جمعه سی و یکم فروردین _ در جلسه‌ای با مدیران تشکل‌های گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: مرز مشترک ما با کشور همسایه با ویژگی‌هایی که دارد که برای مردم استان می‌تواند بسیار اثرگذار و توسعه آفرین باشد.

وی با بیان اینکه باید آرمانی بیندیشیم و واقعی عمل کنیم، افزود: ما در استان وارث وضعیتی هستیم که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آن به سمت مطلوب عبور کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات فرودگاه کرمانشاه که از گذشته به ارث رسیده است، گفت: در زمان مناسب با حداقل هزینه می‌توانستند این پروژه را به سامان برسانند ولی متأسفانه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: پروژه بازسازی کامل باند فرودگاه در دست انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک باند اصلی شروع به فعالیت کند.

صحرایی در ادامه با اشاره به مشکلات راه آهن کرمانشاه، افتتاح آن را در دولت قبل زودهنگام و پیش از تکمیل پروژه خواند و گفت: برای تکمیل پروژه قطار کرمانشاه و افزایش سرعت آن حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.

وی در ادامه به بهسازی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان به برکت اربعین بهسازی شد و بخش مهمی از نقاط حادثه خیز استان اصلاح شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: در حوزه تقویت مرزها نیز اتفاقات بسیار مناسبی در استان افتاده که سال گذشته مرز مسافری شوشمی نیز به عنوان یک مطالبه بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته همچنین بیش از ۷۰۰ سرویس بهداشتی در مسیرهای اصلی احداث و بازسازی کامل شده است که به گردشگران و زوار عتبات عالیات خدمات ارائه می‌کنند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه معرفی استان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که میراث‌فرهنگی باید برای آن چاره اندیشی کند، گفت: از برگزاری رویدادهای شناسنامه دار حمایت می‌کنیم و با هیچ رویدادی که بانی آن مشخص و تعریف شده باشد مشکلی نداریم.

وی گفت: برنامه‌های گنگ و بی سند آسیب‌زا هستند و نقطه قوت گردشگری استان را به ضعف تبدیل می‌کنند، اما رویدادهای تعریف شده و مشخص مورد تأیید همه دستگاه‌ها خواهد بود.

تقویت شورای توسعه گردشگری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر برنامه‌ریزی برای تقویت شورای توسعه گردشگری استان، اظهار کرد: امسال ضمن توجه و تقویت سایر بخش‌ها، با تمرکز بیشتر به گردشگری توجه خواهیم کرد و با یک نگاه وسیع تقویت شورای توسعه گردشگری استان را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی باید در فضای مردمی ما درست و پررنگ معرفی شود، افزود: یکی از مباحثی که باید به آن پرداخته شود، ورود به مجموعه فعالیت‌های فرهنگ گردشگری است.

صحرایی تصریح کرد: در خود استان نیازمند ترویج سفرهای استانی هستیم تا خود مردم استان داشته‌های ما را ببینند و بشناسند و به عنوان بهترین مروجان کرمانشاه را معرفی کنند.

وی برپایی هفته‌های گردشگری در شهرستان‌ها با انواع مشوق‌ها برای تشویق مردم به سفر را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و گفت: توجه به مباحث فرهنگ گردشگری ازاهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برای مثال اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید به گونه‌ای عمل کنند که به فرهنگ گردشگری روستاها آسیبی نزند و گردشگران باید متوجه شوند که وارد یک اقلیم فرهنگی می‌شوند که باید الزامات و بایسته‌های فرهنگی را پذیرفته و به آن احترام بگذارند.

استاندار کرمانشاه دعوت ملی و بین‌المللی را مرحله بعد معرفی استان عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم با معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به زبان‌های بین‌المللی کرمانشاه را به خوبی به جهانیان بشناسانیم.

وی توسعه اقدامات گردشگری در مجموعه ادارات، رونق گردشگری کوهستان و گردشگری دفاع مقدس و نیز اربعین را قله گردشگری استان توصیف کرد و گفت: پرداختن به مرز خسروی در طول سال باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و ما بتوانیم برای تردد بیش از ۱۵ هزار کامیون دار از مرز پرویزخان برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌هایشان بیایند و از کرمانشاه دیدن کنند.

صحرایی در خاتمه با تاکید بر رویکردهای جدید و پرهیز از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر در حوزه گردشگری، گفت: گردشگری باید با تعریف درست و جذب همراهی‌های روز افزون تبدیل به سکه رایج مردم کرمانشاه شود.

کد خبر 746040

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم
  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • چارواداری در طهران در نقش شرکت‌های مسافربری و باربری | چاروادارها حق گمرکی و راهداری می‌پرداختند
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین