Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از این بیمارستان گفت: این مرکز درمانی تخصصی مجهز به همه خدمات مورد نیاز درمانی، ۶ متخصص در رشته‌های داخلی، جراحی، عمومی، زنان و زایمان، اطفال و طب اورژانس است.

سعید نمکی افزود: قرار است بخش رادیولوژی بیمارستان خور و بیابانک نیز برای ارایه خدمت سرپایی با روش ارتباط از راه دور فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: برخلاف اینکه برخی استان‌ها مانند اصفهان برخوردار معرفی شده‌اند اما دارای مناطقی توسعه نیافته و کم‌برخوردار از جمله شهرستان خور و بیابانک هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در تلاش برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و پیراپزشکی در مناطق محروم با ایجاد انگیزه‌های لازم است.

وی، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی مانند خانه‌های بهداشت و مرکزهای جامع سلامت را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در مناطق کم‌برخوردار برشمرد و اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های مهم تعیین الگویی جدید با توجه به نساب جمعیتی موجود در نقاط کمتر برخوردار و با پراکندگی جمعیت زیاد است که در حال بازنگری هستیم.

نمکی همچنین اولویت‌بخشی به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های لازم در نقاط کم‌برخوردار کشور را از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.

وی در ادامه دستاوردهای بخش سلامت در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را درخشان دانست و گفت: این نشان می‌دهد در شرایط اقتصادی کنونی و با وجود مشکلات و اولویت مایحتاج ضروری مردم، توسعه فیزیکی و عمرانی و تجهیزات پزشکی متوقف نمی‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اولویت اصلی وزارت بهداشت در سال ۹۹ تامین دارو، واکسن و تجهیزات مورد نیاز بیماران در شرایط سخت اقتصادی، ارایه بی‌وقفه خدمات اولیه درمانی در اورژانس‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق محروم است و در این راستا هر هفته ۵۰ طرح جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

برای ساخت بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی خور و بیابانک در زمینی به مساحت ۲۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بیمارستان آفتاب هشتم مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات روز دنیاست و بخش‌های مختلف همچون اورژانس با هفت تخت، دیالیز با سه تخت، بستری با ۳۲ تخت و زایشگاه و نوزادان، ۲ اتاق عمل، واحد تصویربرداری، آزمایشگاه و درمانگاه تخصصی دارد.

در این بیمارستان تخصصی که برای ارایه خدمات درمانی به بیماران شهرستان خور و بیابانک و روستاهای اطراف ساخته شده، همچنین ۲ هزار مترمربع فضا برای استقرار بالگرد اورژانس در نظر گرفته شده است.

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها خور و بیابانک افتتاح طرح کارآمدی دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک افتتاح طرح کارآمدی دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی خور و بیابانک افتتاح طرح کارآمدی دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت

استاندار آذربایجان شرقی تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز، تجهیز بیمارستان سرطانی، پرداخت معوقات کادر بهداشت، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند و مرند را از معاون وزیر بهداشت مطالبه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مالک رحمتی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ‌خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

وی با اشاره به تحولات چشمگیر انجام‌گرفته در عرصه بهداشت و درمان افزود: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، باید در جامعه به درستی تبیین شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالان نظام سلامت، خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و تصریح کرد: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیروهای پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می رود با تامین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و خوشبختانه با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت، اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

تامین تجهیزات بیمارستان جامع سرطان دیگر مطالبه استاندار از معاون وزیر  بهداشت بود و گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند را دیگر مطالبه عمومی دانست و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است، ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد