Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد سبحانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان احتمال وزش باد شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد بنابرین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی احساس می‌شود.

وی اظهارکرد: در این مدت توصیه می‌شود کشاورزان تولید کننده گوجه فرنگی نسبت به روشن کردن سیستم آبیاری خود در ساعت ۳ تا ۶ صبح و در صورت امکان کشیدن پلاستیک روی ردیف‌های کشت و ایجاد آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبحانی گفت: برای جلوگیری از خسارت سرما زدگی حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود.

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از آنجا که در ارتفاع‌ها کاهش دما شدیدتر است توصیه می‌شود باغداران شهرستان‌های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعت اوج سرما یعنی از ساعت ۳ تا ۶ صبح نسبت به آبیاری باغ‌های مرکبات خود اقدام کنند.     

سبحانی توصیه کرد: گلخانه‌داران نیز نسبت به گرمایش گلخانه‌های خود اقدام کنند.

مدیرامورحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان توجه داشته باشند در روزهای اخیر به دلیل سرمای هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را انجام ندهند چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی یا باغی آنها شود.

برچسب‌ها بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۸ هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: محصولات صادر شده توسط کارشناسان زراعت متخصص و مجرب مورد ارزیابی و تشخیص ماهیت شده و پس از تایید آن صادرات بدون مانع است.

وی اظهار داشت: هندوانه، پرتقال، کلم، خیار، هویج، سیب درختی، کاهو از جمله محصولات صادر شده از این پایانه به کشور عراق است.

شریفی گفت: نزدیکی مرز بین‌المللی شلمچه به بازار‌های کشور عراق بخصوص بصره زمینه را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کرده است و صادرکنندگان می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

مرز‌های شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه صادراتی خوزستان به عراق هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است
  • هشدار سپاه به امریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران
  • حدود ۲۹۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز شلمچه صادر شد
  • صادرات 288 هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه
  • ویسی در سرمای قزوین غریب ماند!(عکس)
  • ۲۸۸ هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه صادر شد
  • کشت زیره سبز دیم در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک
  • صادرات ۲۸۸ هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه