Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد: توافق اوپک میزان صندوق سرمایه ملی روسیه را دوبرابر کرد و به رقم بیش از 124 میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی توافق بین روسیه و کشورهای عضو اوپک برای کاهش عرضه نفت سود سرشاری را برای اقتصاد روسیه و صندوق سرمایه ملی این کشور به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش صندوق سرمایه ملی این کشور از 4.04 تریلیون روبل (65.2 میلیارد دلار) به رقم 7.7 تریلیون روبل (124.3 میلیارد دلار) رسیده است. این رقم یعنی اینکه ارزش صندوق سرمایه ملی این کشور دو برابر شده است.

کریل دمیتروف رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در حاشیه اجلاس داووس با بیان این مطلب گفت: منابع صندوق سرمایه ملی این کشور کاملاً از طرح کاهش عرضه نفت توافق اوپک منتفع شده است.

توافق اوپک برای کاهش عرضه نفت که در آن روسیه هم مشارکت داشت باعث شد قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد.قیمت نفت از بشکه‌ای 45 دلار به بیش از 65 دلار افزایش یافت و درآمد کشورهای تولیدکننده نفت را افزایش داد.

به گفته دمیتروف، از زمان اجرای طرح کاهش تولید نفت بودجه روسیه 7 تریلیون روبل معادل 112.9 میلیارد دلار افزایش یافته است.

24 کشور تولیدکننده نفت از جمله روسیه در تلاشند تا مازاد عرضه نفت را در بازارهای جهانی کاهش دهند که بر اساس آخرین توافق این کشورها روزانه 1.7 میلیون بشکه تولید نفت خود را کاهش دادند و احتمالاً این روند تا پایان سال 2020 ادامه یابد.

اقتصاد روسیه با بالا رفتن قیمت نفت بهبود بیشتری یافته است، در سال‌های گذشته مسکو قوانین بودجه خود را اصلاح کرده است یعنی اگر قیمت نفت به بیش از 42 دلار در هر بشکه برسد مازاد آن به صندوق سرمایه ملی NWF  این کشور منتقل می‌شود بنابراین توافق کاهش تولید نفت اوپک می‌تواند به اجرای پروژه‌های ملی این کشور کمک بیشتری کند چرا که امکان سرمایه‌گذاری در NWF بیشتر خواهد شد.

دمیتروف تأکید کرد: در صورتی که درآمد نفت مستقیم به بودجه نیاید در صندوق سرمایه ملی این کشور ذخیره می‌شود و این خبر خوشایندی برای اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اوپک اقتصاد نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد

به گزارش خبرآنلاین «مرکز تخصصی دولت فدرال سوئیس در امور سیاست اقتصادی» (SECO) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه برخی افراد در روسیه و روشن شدن منشا مالی آنها، دارایی‌های مسکو به ارزش ۲۹۰ میلیون فرانک سوئیس را در سال ۲۰۲۳ آزاد کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد: پس از این اقدام دولت سوئیس، مجموع دارایی های مسدود شده روسیه در این کشور به ۱۵۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۶۵ میلیون دلار) کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که تاکنون ۲۸۰ میلیارد دلار از دارایی های مسکو در خارج از این کشور مسدود شده است.

بر اساس گزارش یادشده، پنج تا ۶ میلیارد دلار از این دارایی‌ها در آمریکا و نزدیک به ۲۲۴ میلیارد دلار آن در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898663

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»