Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@06:37:13 GMT

توسعه گردشگری با مسائل دینی همراه باشد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۵۴۶۸

توسعه گردشگری با مسائل دینی همراه باشد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه یزد گفت: بافت تاریخی یزد باعث شده گردشگری این استان مورد توجه همگان قرار گیرد لذا برای پیشرفت و توسعه گردشگری نباید از دین مایه بگذاریم.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 3 بهمن ماه در نشست شورای اداری استان یزد با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: امروز باید در زندگی با سبکی پیش برویم که به دین و عقاید دینی خود ضرر نزنیم و توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم برای مسائل مادی از دین خود هزینه کنیم، متضرر خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با اشاره به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بیان کرد: شهادت این سردار بزرگوار نشان داد که شاخصه های اخلاص، دین و اعتقادات نزد خداوند ارزشی بیشتر از مقام دنیایی دارد و کسانی که در راه خدا جهاد می کنند نزد خداوند متعال مقام والایی دارند.

وی ادامه داد: می‌توان این موضوع را در همه زمینه‌ها اعم از گردشگری و توسعه آن، کسب درآمد و توسعه اقتصاد تعمیم داد و البته باید این مموضوع را در نظر داشت که به اصالت‌های دینی ضربه وارد نشود.

امام جمعه یزد افزود: بافت تاریخی بی نظیر یزد موجب شده گردشگری به یکی از ملزومات این استان تبدیل شود از این رو برای پیشرفت و توسعه گردشگری نباید از دین مایه بگذاریم.

آیت الله ناصری افزود: یزد جوانان با استعداد بسیاری دارد که از نظر علمی و دینی سوابق خوبی دارند اما باید از استعدادهای آنها در مسیر تقویت دین استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که حتی برخی اساتید دانشگاه، زمینه را برای فرار مغزها فراهم و جوانان را به مهاجرت تشویق می‌کنند زیرا تک بعدی به مسائل نگاه می‌کنند و تنها به فکر اقتصاد هستند در حالی که باید مسائل دینی، فرهنگی و معنوی را نیز مدنظر قرار دهیم لذا باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم از خروج نخبگان جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد

رئیس‌ مجلس‌شورای اسلامی گفت: برپایی بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌ اسلامی به کتاب‌ الهی را در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی تهران نوشت: برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

متن پیام قدردانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از دست‌اندرکاران بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برپایی بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع)» و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انتهای معرفت و کلید هدایت و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفاء و رحمت برای مؤمنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.

ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آئین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و کلیه عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم با استعانت از فیوضات و انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.»

کد خبر 739703

دیگر خبرها

  • محفل «امام حسنی ها» جلوه ای درخشان از عشق ملت به شعائر دینی است
  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • تقدیررییسی از برگزارکنندگان جشن محفل امام حسنی‌هادراستادیوم آزادی
  • پیش بینی آسمانی صاف همراه با افزایش سرعت باد برای استان یزد