Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان نیمه‌شب در ساعت قیامت به معنای پایان جهان  است و هر سال «بولتن دانشمندان اتمی» تصمیم می‌گیرد که آن را در چه زمانی تنظیم کند.  سال پیش این ساعت روی ۱۱:۵۸ تنظیم شده بود: یعنی دو دقیقه یا ۱۲۰ ثانیه مانده تا نابودی جهان.

این بولتن در وب‌سایتش نوشت:‌ «ساعت قیامت طرحی است که به ما هشدار می‌دهد با تکنولوژی‌های دست‌ساز خودمان چقدر داریم به نابود کردن جهان‌مان نزدیک می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساعت یک استعاره است برای یادآوری مخاطراتی که اگر قرار است روی این سیاره زنده بمانیم، باید با آنها رویاروی شویم.»

راشل برانسون، رئیس بولتن می‌گوید تهدید سلاح‌های اتمی و تغییرات اقلیمی کره زمین عوامل اصلی نزدیک شدن ساعت قیامت به نیمه‌شب هستند.

هنگامی که ساعت قیامت در سال ۱۹۴۷ ایجاد شد، بزرگترین تهدید برای انسانیت جنگ اتمی در میانه مسابقه تسلیحات هسته‌ای میان ایالات متحده و اتحاد شوروی بود.

برانسون گفت: ‌«اما در سال ۲۰۰۷ ما نمی‌توانستیم بدون در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی کره زمین به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.»

به گفته برانسون،‌هیات دانشمندان بولتن و سایر کارشناسان در سال‌های اخیر شروع به توجه به سایر «تکنولوژی‌های مختل‌کننده» مانند هوش مصنوعی، ویرایش ژن و تهدیدات سایبری کرده‌اند.

برانسون می‌گوید، با وجود اینکه تغییرات اقلیمی و تهدید هسته‌ای عوامل اصلی باقی می‌مانند، بولتن «جنگ‌های سایبری و اخبار جعلی را هم به عنوان عواملی تهدیدکننده شناسایی کرده‌اند.

برانسون افزود: «محیط اطلاعاتی پیچیده شده است و به طور فزاینده‌ای جدا کردن واقعیت از تخیل  دارد مشکل می‌شود و این وضعیت همه تهدیدهای دیگر را تشدید کرده است.»

ساعت قیامت در سال ۲۰۱۸ در عدد ۱۱:۵۸ تنظیم شد و در طول سال ۲۰۱۹ در میانه تهدید سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی و تغییرات اقلیمی در همین حد ماند.

اکنون در آغاز سال ۲۰۲۰ بولتن دانشمندان اتمی با توجه تشدید خطر سلاح‌های هسته‌ای و بدتر شدن وضعیت تغییرات اقلیمی ساعت را ۲۰ ثانیه جلو کشیده و در عدد ۱۱:۵۸:۲۰ قرار داده است.

عقربه‌های یک ساعت ویژه؛ پنج دقیقه به نیمه شب دو و نیم دقیقه مانده به نیمه شب آقای ترامپ دو دقیقه مانده به نیمه‌شب: ساعت رستاخیز ۳۰ ثانیه به نیمه‌شب نزدیک شد کد خبر 480120 برچسب‌ها بحران اقلیمی هسته‌ای - بمب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بحران اقلیمی هسته ای بمب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟

به گزارش «مبلغ»، دریافت نشان عبودیت از رهگذر این عبادت زیبای الهی،‌ برای انسانی میسّر است که شرایط صحت و قبول و کمال این عبادت عظیم را به نحو احسن بجای آورد. وقتی عبد این عبادت الهی را به طور شایسته به انجام رساند،‌ آثار عظیمی اعم از فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی را بدنبال خواهد داشت که در حقیقت ثمره و نتیجه عمل او محسوب می شود.

ایکنا نوشت: شیخ حسین انصاریان، استاد اخلاق می‌گوید: قرآن کریم درباره بی‌نماز فرمود «فَمَا تَنْفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِینَ ؛ پس شفاعت شفیعان در حق آنان هیچ سودی نبخشد» انبیاء همه را شفاعت می‌کنند غیر از بی نماز را. تمام ائمه، قرآن کریم، علمای ربانی و مؤمنین همه شفاعت می‌کنند به غیر بی‌نماز را! چراکه خداوند به آنها اجازه نمی‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897478

دیگر خبرها

  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • پنج فوتبالیستی که ماراتن را تجربه کرده‌اند (عکس)
  • حضور سر جیم رتکلیف در ماراتن لندن + عکس