Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:41:59 GMT

پیاده روی اربعین ثمره خون شهدای مدافع حرم است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۵۸۹۰

پیاده روی اربعین ثمره خون شهدای مدافع حرم است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین ثمره خون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی پورمحمدی» امروز در مراسم تجلیل از خادمان موکب 1400 شهید مراغه اظهار داشت: حضور میلیون ها زائر اربعین حسینی در عراق نشان از عزت و اقتدار شیعیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مراغه با بیان این‌که فعالیت مواکب ایرانی و عراقی در طول مسیرهای منتهی به کربلا نمادی از وحدت شیعیان دو کشور است، گفت: موکب 1400 شهید مراغه دو سال است فعالیت خود را آغاز کرده و در شهر سامرا برای زائران اربعین خدمات ارائه می کند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بزرگداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی افزود : حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین ثمره خون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم است.

همچنینن«علی حق بیگی» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با بیان این‌که مردم آذربایجان شرقی از ابتدای امسال 10 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند، گفت: کمک های مردم ولایتمدار استان برای بازسازی عتبات امسال 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این کمک ها صرف ساخت بخشی از صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب در کربلا شده است، گفت: ساخت بخشی از این صحن تعهد مردم آذربایجان است، از این رو مردم ولایتمدار استان می  توانند با کمک های خود برای ساخت و تکمیل این طرح کمک کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان گفت: امسال 25 موکب آذربایجان شرقی برای زائران اربعین در عتبات خدمات ارائه کردند، از طریق این موکب ها روزانه برای 30 هزار نفر اسکان ، 100 هزار نفر ناها و شام ارائه می شد.

حق بیگی خاطرنشان کرد: در موکب های استان بیش از 800 نفر به زائران اربعین در شهر های نجف ، کربلا و سامرا خدمات ارئه کردند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما سردار سلیمانی شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند

 حسین شهرکی   بیان کرد: روز گذشته به مناسبت سالروز شهادت شهید ابراهیم هادی و روز شهدای ورزشکار، دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکار استان و غبارروبی از مزار این شهیدان سرافراز انجام شد همچنین در هفته یادواره شهدای ورزشکار به‌پاس مجاهدات این دلاورمردان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این شهدا الگو و سرلوحه‌ای برای ما هستند و در هر کاری باید از آنان بهره بگیریم این بزرگواران در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... الگویی برای همه اقشار جامعه هستند.

 مسئول تربیت‌بدنی سپاه سلمان استان تصریح کرد: بسیجیان ورزشکار الگو هستند آنان در سطح بالایی می‌توانستند بدرخشند، در عرصه‌های جهانی جزوی از قهرمانان به نام شوند به‌مراتب بالادست پیدا کنند.

وی افزود: شهیدان ورزشکار نسل‌های بعد را در نظر داشتند در آن زمان از مقام دنیایی گذشتند و جبهه‌های جنگ علیه دشمنان زمینه شهادت و از خودگذشتگی را برای آنان به وجود آورد اکنون نیز جوانان امروزی آماده شهادت در عرصه دفاع از میهن و جبهه حق و باطل هستند.

شهرکی تشریح کرد: باتوجه‌به اینکه جامعه هدف ورزشکاران استان بیش از ۸۰۰ هزار نفر است این توصیه را دارم که بحث پهلوانی بر قهرمانی ارجحیت دارد.
 
وی در پایان ادامه داد: کدام یک در خاطر مردم ماندگار است قهرمانی یا پهلوانی؟ همه این را به‌خوبی می‌دانیم که منش پهلوانی و شیوه‌های که در میادین عمل داشتند باگذشت سالیان طولانی باز هم در خاطر مردم ماندگار شده است شهیدان نیز پهلوانان ما هستند باید شیوه شهدا را سرلوحه امور قرار دهیم و تا جایی که می‌توانیم فرهنگ شهادت را الگوی کامل و قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد