Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:19:25 GMT

از بازداشت‌های غیرضرور خودداری شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۵۹۷۲

دادستان کل کشور بر خودداری از بازداشت های غیرضرور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور پس از حضور در مجتمع قضایی شهید قدوسی، از دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد بازدید کرد.

منتظری در جریان این بازدید ضمن گفت‌وگو با مراجعین مردمی به مشکلات و پرونده های انها توجه کرده و دستورات لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بازدید حجت الاسلام و المسلمین منتظری در نشست همکاران قضایی و اداری دادسرای یزد حاضر شده و اظهارات آن‌ها را استماع کرد.

دادستان کل کشور در این نشست اظهار کرد: از حضور در جمع شما عزیزان خدا را شاکرم و امیدوارم بتوانیم در راستای تحقق عدالت مورد نظر اسلام و آنچه که هدف غایی نظام ما است گام برداریم.

 منتظری ادامه داد: همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها برای این است که عدالت در جامعه پیاده شود. اساس ارسال رسل و نزول کتب این است که عدالت و قسط در جامعه برپا شود.

وی افزود: البته همه میدانیم که اجرای عدالت امری بسیار سخت است و حتما عده ای هستند که از اجرای عدالت ناراضی باشند.

دادستان کل کشور به موضوع جایگاه قضاوت هم اشاره کرد و گفت: قضاوت مسئولیت سنگینی است که باید به نحو درست اجرا شود.

دادستان کل کشور بیان کرد:  اگر قضات ما به این سنگینی مسئولیت توجه داشته باشند حتما به مشکلات و محدودیتهای این جایگاه هم توجه خواهند کرد. یعنی یک قاضی که می‌خواهد مجری عدالت باشد حتما باید از یک سری آسایش ها و آرامشها و امتیازات مرسوم دست بکشد.

وی بیان کرد: سرمایه و اعتبار اصلی قضات کار جهادی و تلاشی است که در جهت اجرای عدالت انجام می‌دهند.

این مسئول عالی قضایی در ادامه به موضوع مبارزه با فساد هم اشاره کرد و گفت: رویکرد جدی دستگاه قضایی در حال حاضر مبارزه قاطعانه با فساد است. این فساد چه در دوره دستگاه قضایی باشد و چه بیرون از آن، قوه قضاییه با شدت با آن برخورد خواهد کرد.

وی از حمایت و تشویق قضات هم خبر داد و گفت: سیاست و راهبرد قوه قضاییه این است که ضمن برخورد با فسادهای احتمالی درون قوه قضاییه از قضات خوشنام هم حمایت کرده و آنها را مورد حمایت قرار دهد.

دادستان کل کشور به موضوع کاهش جمعیت کیفری زندانیان هم اشاره کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت موجود زندانها بهبود یابد. زندانی کردن افراد شرور و خطرناک یک امر لازم و ضروری است و جزو ملزومات اجرای عدالت است؛ اما در آنجایی که قانون اجازه داده باید از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

 منتظری تاکید کرد: در این راستا یک آئین نامه تهیه و ابلاغ شده است و لازم است نسبت به اجرای آن اهتمام شود البته اگر پیشنهادی هم برای اصلاح آن دارید ارائه کنید تا پس از بررسی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: تاکید ما به همه شما عزیزان و دیگران عزیزان همکار در سایر استان‌ها این است که تا جایی که قانون اجازه داده است از صدور قرارهای بازداشت غیرضرور خودداری شود. سیاست و راهبرد کنونی قوه قضاییه این است تا جایی که امکان دارد به جای بازداشتهای غیر ضرور از قرارهایی همچون کفالت ،وثیقه و ... استفاده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان كل كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حمیدرضا رحیمدل با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: از امروز روز گذشته تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بند‌های یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیمدل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدور‌ها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود. 

رحیمدل خاطرنشان ساخت: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه سه که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند، اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

دیگر خبرها

  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب، قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست بازداشت شد
  • بازداشت سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست