Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریباگودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور امشب در استان‌های فارس، جنوب شرق بوشهر، هرمزگان، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و جنوب خراسان شمالی بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امشب در برخی مناطق غرب، شمال غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کماکان برف و باران ادامه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه روز جمعه بارش محدود به جنوب شرق می‌شود، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز جمعه برای استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان سامانه بارشی فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: اواخر روز جمعه از سمت شمال غرب سامانه بارشی وارد کشور شده و به تدریج شمال غرب، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی را بارش دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: هوای پایتخت به منفی ۴ درجه می‌رسد/ ورود سامانه هوای سرد به کشور

وی با بیان اینکه روز شنبه در اکثر مناطق کشور شاهد بارندگی هستیم، اظهار کرد: همچنین از امروز تا سه‌شنبه سرمای هوا در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور ماندگار است.

گودرزی نسبت به افت محسوس دما و کولاک برف در برخی مناطق هشدار داد و گفت: طی روز‌های جمعه و صبح شنبه به علت بارش برف، افت دما و مه آلودگی در شمال غرب و شمال کشور در برخی محور‌های مواصلاتی کولاک برف داریم که به همین خاطر محدودیت در تردد محور‌های مواصلاتی و مناطق شهری با رعایت نکات ایمنی باید صورت گیرد.

دمای پایتخت کاهش می‌یابد

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد است و دمای فردا صبح به دو درجه زیر صفر می‌رود.

وی در پایان تصریح کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی یک الی دو روز آینده بارش برف برای تهران نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کرمان

امین دریافر با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تاکمی ابری است، گفت: امروز در مناطق جنوبی وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به کشور، این سامانه در کرمان به صورت افزایش ابر و بارش باران  برخی از مناطق شمال و شمال غربی استان را در بر می‌گیرد، افزود:عمده بارش‌ها در مناطق مرکزی و جنوب غربی طی روز جمعه خواهد بود.
 
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: برای شنبه هفته آینده با توجه به کاهش دما، خطر سرمازدگی برای محصولات باغی در مناطق شمال و غرب بخصوص در شهربابک و برخی مناطق زرند وجود دارد که توصیه می‌کنیم کشاورزان با راهنمایی کارشناسان مربوطه تمهیدات لازم را برای خطر سرمازدگی بیندیشند.

وی بیان داشت: همچنین برای روز‌های شنبه و یکشنبه، جوی نسبتا پایدار را در سطح استان خواهیم داشت.

دریافر افزود: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیرصفر، سردترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل از عصر امروز
  • امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود
  • کاهش نسبی دمای هوا در نواحی شمالی کشور از ۸ فروردین ماه
  • فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور