Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: توجه به فرهنگ کار و استفاده از فرصت‌ها در بین بانوان شهرستان نمین ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با جمعی از بانوان فعال در حوزه صنایع دستی شهرستان نمین که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد اظهار کرد: توجه به فرهنگ کار و استفاده از فرصت‌ها در بین بانوان شهرستان نمین ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش‌ها و طراحی‌های خاص استان اردبیل و شهرستان نمین در زمینه ورنی برای معرفی بهتر این محصول از سوی ذینفعان و تولیدکنندگان پیگیری و اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه مصالح ابریشمی مورد نیاز این صنعت دستی را می‌توان از طریق ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و کمیته امداد تامین و در اختیار بافندگان قرار داد گفت: توجه به اصول دقیق فنی و هنری در تولید ورنی توجه مشتریان و بازاریان را در این حوزه بیشتر معطوف می‌کند.

عاطف ناصری، فرماندار شهرستان نمین هم در این جلسه با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 بانوی هنرمند این شهرستان برای تولید هر چه بهتر ورنی آموزش‌های هنری و فنی را دریافت کرده اند بیان کرد: با گذر از تولید گلیم به سمت بافت ورنی اقتصاد منطقه دچار تحول شده و نمین قطب صنایع دستی استان اردبیل خواهد شد.

انتهای پیام/3463/111

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل ورنی امام جمعه اردبیل فرماندار نمین صنایع دستی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد /جامعه را به سمت لجبازی نبریم