Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز پنجشنبه در نشست اقتصادی «داووس» گفت، باید پیش از کنار گذاشتن برجام جایگزینی برای آن تهیه شود.

اخبار سیاسی - به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل حین سخنرانی در این نشست درخصوص پاره کردن توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران هشدار داد و گفت، لغو توافقی «غیر ایده‌آل» پیش از یافتن جایگزینی بهتر برای آن، کاری اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت، نفع اروپا  در جلوگیری از افزایش تنش در لیبی است، زیرا این تنش می‌تواند موجی از پناهجویان را به سمت اروپا گسیل کند. اشتباه آلمان در سال ۲۰۱۵ و در قبال بحران پناهجویان سوری این نبود که آن‌ها را به پذیرفت، بلکه اشتباهش این بود که به مسائل درون سوریه که عامل اصلی این بحران بود،  توجه کافی نداشت.

پس از آنکه « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا خروج کشورش از برجام به‌صورت یک‌جانبه را اعلام کرد و طرف‌های اروپایی نیز از زیر مسئولیت خود در قبال این توافق شانه خالی کردند، ایران در گام‌هایی دو ماهه از تعهد خود به بندهای برجام کاست.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی دونالد ترامپ برجام آلمان آنگلا مرکل ایران داووس لیبی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : باید جایگزینی برای حماس در غزه پیدا کنیم
  • احیای برجام در میانه بحران؟