Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته صادرات سندیکای برق ایران گفت: با بررسی های صورت گرفته مجموع پروژه های بلاتکلیف بخش خصوصی صنعت برق به دلیل نوسانات ارزی به  حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان می رسد. تاریخ انتشار: 20:30 - 03 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۳۸۵ پیام باقری رئیس کمیته صادرات سندیکای برق ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به نیاز همگام سازی میان قراردهای بخش خصوصی و وزارت نیرو اظهار کرد: به دلیل نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن هزینه های  اجرای پروژه های این صنعت، حجم قابل توجهی از این  قرارد‌ها امکان ادامه فعالیت را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس کمیته صادرات سندیکای برق ایران تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته مجموع پروژه های بلاتکلیف بخش خصوصی  صنعت برق  به  حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان می رسد.   وی افزود: پیگیری‌های از سوی سندیکای صنعت برق با وزارت نیرو صورت گرفته است و  پیشرفت‌های مناسبی در این خصوص داشته ایم اما هنوز به یک جمع بندی قطعی نرسیدیم.
باقری ادامه داد: پیش بینی می‌شود که در صورت پایبندی مسولان به وعده‌های خود شاهد اجرای هر چه بهتر این قرارد‌ها باشیم.   گفتنی است، با افزایش قیمت ارز طی سال گذشته بسیاری از طرح های عمرانی بخش توزیع برق که بر عهده بخش خصوصی بوده است، توجیه اقتصادی خود  را از دست داده است.    در این میان وزارت نیرو به عنوان متولی صنعت آب و برق اقداماتی در خصوص به روزرسانی قراردادهای منعقده با بخش خصوصی داشته تا ضمن اجرای پروژه ها ظرفیت بخش برق نیز افزایش یابد. بیشتر بخوانید: صادرات ۱۳۴ میلیون دلاری در صنعت برق، مخابرات و تجهیزات پزشکی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قیمت ارز اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خریدهای خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشورهای مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبرهای خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

کد خبر 6080935 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22