Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@17:51:40 GMT

ناکامی تیم ملی هندبال ایران از راهیابی به جام جهانی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۶۲۱۲

ناکامی تیم ملی هندبال ایران از راهیابی به جام جهانی

خبرگزاری مهر: در ادامه نوزدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا در بخش مردان، پنجشنبه شب سوم بهمن ماه تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم کره جنوبی رفت.

این دیدار برای شاگردان علیرضا حبیبی اهمیت زیادی داشت. پیش از این هندبالیست‌های ایران در این گروه صاحب یک برد برابر کویت و یک باخت برابر قطر نایب قهرمان جهان شده بودند و تنها راه حل صعود به جمع چهار تیم و کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مصر برتری در این میدان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان حبیبی با یک بازی خوب توانستند نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ باز رقیب خود جلو بیافتند. در نیمه دوم بازی، در شرایطی که بازی نزدیکی دنبال می‌شد در عدد ۱۷ هر دو تیم به تساوی رسیدند. بازی پایاپای دنبال شد و تیم ایران تا دقیقه آخر بازی یک گل از رقیب جلو بود اما با گل کره‌ای ها در ۳۰ ثانیه آخر، بازی با نتیجه تساوی ۲۴ بر ۲۴ به پایان رسید.

با ثبت این نتیجه کره‌ای ها با تفاضل گل به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شدند. چهار تیم مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ قاهره مصر را بدست آوردند.

تیم هندبال ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۴ توانست سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کند و در این چند سال با وجود تمام شایستگی‌ها و تنها تیم ملی قاره که ده لژیونر شاغل در قاره اروپا را در اختیار دارد تنها به ثبت رتبه پنجم مسابقات قهرمانی آسیا اکتفا کرده است. تساوی حاصل شده در بازی امشب برابر کره جنوبی باز هم آرزوهای هندبال ایران برای صعود دوباره به رقابت‌های جهانی و شکسته شدن طلسم ایستادن روی سکوی آسیا را بر باد داد.

با توجه به نتایج بدست آمده، از گروه دوم تیم قطر و کره جنوبی راهی مرحله نیمه نهایی شده و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهان از ۲۶ دی ماه الی هفتم بهمن ماه در کویت برگزار خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: هندبال قهرمانی ایران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی پرتوآذر در دوچرخه‌سواری کراس کانتری کلاس۲ جهانی

نماینده دوچرخه‌سواری ایران به مقام قهرمانی مسابقات کلاس دو جهانی کوهستان در اسپانیا دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط‌ عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری؛ فرانک پرتوآذر بانوی پرافتخار دوچرخه‌سواری کشورمان که به همراه تیم باشگاهی پامپ فورپیس راهی مسابقات کراس کانتری کلاس دو جهانی اسپانیا شده است، توانست به مقام قهرمانی این مسابقه دست پیدا کند.

این برای اولین بار است که یک رکابزن آسیایی توانسته است مدال طلای چنین سطحی را کسب کند.

پرتوآذر پس از پایان این رقابت‌ها به طور مستقیم به تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور مالزی ملحق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • قهرمانی پرتوآذر در دوچرخه‌سواری کراس کانتری کلاس۲ جهانی
  • ناکامی حامد حدادی و نفت در لیگ بسکتبال
  • قهرمانی اسنوکر جهان؛ نماینده ایران مغلوب ترامپ شد
  • والیبال ایران و احتمال بالای یک قهرمانی در اروپا!
  • سرمربی قهرمان جهان: ایران باید از عنوانش دفاع کند
  • صعود دلهره‌آور فوتسال ایران در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند