Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد، این استان را سومین استان مهاجرپذیر اعلام کرد و گفت: این مهاجرت‌ها علاوه بر تبعات اقتصادی که دارد، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به همراه داشت که نمود آن در پرونده‌های قضایی قابل مشاهده است.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 3 بهمن ماه در نشست شورای اداری استان با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: گفت: امروز استان یزد ظرفیت‌هایی را داراست که دمیدن یک روح تازه را نیازمند است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بحث آب در این استان ادامه داد: 50 درصد از آب مورد نیاز استان از خارج از استان تامین می‌شود و برای مابقی آن نیز با محدودیت مواجه هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجر پذیر کشور است افزود: این مهاجرت‌ها علاوه بر تبعات اقتصادی که دارد، شاهد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستیم که نمود آن در پرونده‌های قضایی قابل مشاهده است و متاسفانه نتوانستیم برنامه مناسبی برای جلوگیری از مهاجرت داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه قانونی نیز شاهد عدم بازدارندگی قوانین در زمینه به کارگیری اتباع هستیم زیرا نه تنها از حضور آنها کاسته نشده بلکه شاهد افزایش روز افزون آن نیز بوده‌ایم.

استاندار یزد همچنین با اشاره به اشتغال در استان گفت: در زمینه اشتغال، آمار بیکاری را طی چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که بخشی از آن ناشی از مهاجرت است و بخشی از آن ناشی از تغییر درخواست افراد جویای کار است به نحوی که در زمینه بیکاری زنان تقریباً بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داریم و نرخ بیکاری استان یزد در پاییز امسال به پنجمین استان کشور رسید.

وی با بیان این که ریل گذاری مناسب برای توسعه بیش از پیش در استان یزد انجام شده است بیان کرد: توجه به حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان و توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از راهبردهای کلیدی، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت استان یزد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد مهاجرت اتباع بیگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد

 رضا شریفی در آیین گرامیداشت تلاشگران و حامیان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استانداری سیستان و بلوچستان به صورت تمام قد در کنار تیم بهداشت و درمان خواهد بود تا لحاظ لجستیک و پشتیبانی‌هایی که در شان و تراز همکاران بهداشت و درمان است بتوانیم قدمی برداریم.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که سال گذشته در همه شاخص‌ها در سیستان و بلوچستان رقم خورده است ادامه داد: سهم بهداشت و درمان سهم بسیار کم نظیری در کشور و به دنبال آن در این استان است، به دنبال این هستیم تا با کمک مدیران دانشگاه علوم پزشکی کمبود‌هایی که در برخی از نقاط شاهد آن هستیم را برطرف کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا انسجام اجتماعی و تمرکز مدیریتی در استان بهم نریزد تصریح کرد: این مدل تلاش و زحمتی که اکنون در استان صورت می‌گیرد را باید توسعه و ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در همه شاخص‌های زیربنایی، اقتصادی، ظرفیت سازی در مرز، سواحل مَکُران، شیلات و پتروشیمی شاهد رشد در سیستان و بلوچستان بودیم همچنین در حوزه اجتماعی یعنی امید و رضایت مردم از مسوولان رشد قابل توجهی در استان داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • پوران درخشنده: «عشق» را باید خارج از ایران ساخت